1

Onderwerp: slagroomtaart met fondant?

voor het zoontje van een vriendin maak ik een taart.
ze wil graag slagroomtaart met cars.

nu had in in gedachten om hem te vullen met slagroom?en verse mandarijnen..
afsmeren met botercreme
dan bekleden met fondant en toefjes slagroom spuiten bovenop
en daar een cars autootje in zetten..
de naam van het jongetje op de voorkant.

zou dit kunnen??
ook de manadarijnen in de slagroom als vulling?

Leven is het meervoud van lef.

Re: slagroomtaart met fondant?

ik denk alleen dat je de toefjes slagroom bovenop beter niet kan doen.
Verder kan je prima vullen met slagroom en madarijntjes. Maar dan 'moet' je wel even een dijkje spijten van botercreme.

Groetjes Karine

3

de slagroom zorgt ervoor dat je fondant gaat smelten  :nooo  Dus of een slagroomtaart maken zonder fondant eroverheen, of een fondant taart met slagroom vulling (incl dijkje botercreme!) zonder slagroom bovenop!

succes!

4

en als ik nou alleen dezijkant bekleed en debovenkant slagroom doe met daarin t cars autootje.?alhoewel..die auto is ook van fondant...*zucht*

Leven is het meervoud van lef.

5

kaartjuh schreef:

en als ik nou alleen dezijkant bekleed en debovenkant slagroom doe met daarin t cars autootje.?alhoewel..die auto is ook van fondant...*zucht*

Last heb ik ook een slagroom taart gemaakt, dan gemalen oreo op "de weg" voor Cars, dan gemalen crackers als zand voor cars zijn vriendjes. Alle autos'van fondant. Gaat prima. Oh, naam heb ik op cake board staan.

6

kaartjuh schreef:

Als je de auto er op het laatste moment (vlak voor aansnijden) bovenop zet, moet het wel goed gaan, denk ik..