1

Onderwerp: een smiley voor de smiley van kind en ziekenhuis

hoi

onze afdeling is nu weer bekroond met een smiley van stichting kind en ziekenhuis. wij weer trots natuurlijk en hadden wel weer een taart verdient. een lachend wagenwiel van 30 cm doorsnede en 10 cm hoog. ik dnek dat ze er wel meer dan 40 mensen mee kunnen bedienen. het is worteltjes cake met lemonbotercreme met gesuikerde noten en twee laagjes creamcheese ertussen (die werd niet zo mooi stijf maar smaakte uitstekend!).
ik bakte eigenlijk altijd biscuit dus dit was een verrassing maar ze vonden hem heerlijk. het rook ook al zo lekker kruidig in de keuken. ik wil wat meer cake gaan bakken ipv biscuit, het is toch wel heel fijn stabiel met afmeren en bekleden en ik houd ook wel heel erg van de smaak. ik vind het ook zo leuk dat er zoveel verschillende smaken en cakesoorten mogelijk zijn.

nou komt ie...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UQKADOMM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WMAEPRM3.jpg

bedankt voor het kijken. reacties welkom...

liefs marieke

Re: een smiley voor de smiley van kind en ziekenhuis

wat een leukerd

3

:thumb: voor de taarten het krijgen van de smiley :thumb:

(en ik ben echt verzot op carrotcake.... :9 )

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

4

Mooi strak hoor!

5

Zo die is me daar toch even goed gelukt!
Mooi hoor en gefeliciteerd met de smileys!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

6

Wow mooi hoor, super strak! Wortelcake, lekker hoor, nadeel voor mij is dat er nog wel eens walnoten inzitten (ben ik allergisch voor..)

Voordeel als je cake gebruikt is dat je meer stukjes uit een taart kunt snijden denk ik, het lijkt mee een stuk machtiger als je hem ook nog vult!

Groetjes!

hmm ik had er idd wat gesuikerde noten tussen gedaan in de botercreme en in de notenmix zaten natuurlijk ook walnoten...
was niet met dikke laag gevuld hoor. daar is cake idd te zwaar voor. het dunne laagje fondant vond ik op die cake ook qua smaak veel beter passen dan op biscuit.
iedereen vond hem echt heerlijk. het is zo n lekker geurige kruidige cake... ik wil er weer een bakken  :P

liefs marieke

8

wat een leuke, mooie en lekkere taart zeg :Y  en hij lijkt ook zo goed :)  ;)

hoe heb je de gesuikerde noten gemaakt? (of gewoon uit zo'n plastic bakkie van de Appie :o  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

nee nee nee, niks bakkie van appie  ;) helemaal seluf!  O-) 
suiker met wat water laten koken (pas op, echt superheet!), noten erbij en storten op bakpapier op een hittebestendig oppervlak even laten afkoelen  en er een beetje op hakken... njam

ken je de smiley van kind en ziekenhuis carien (omdat je zei dat ie zo goed lijkt)?

liefs marieke

10

nee nee nee, niks bakkie van appie  ;) helemaal seluf!  O-) 
suiker met wat water laten koken (pas op, echt superheet!), noten erbij en storten op bakpapier op een hittebestendig oppervlak even laten afkoelen  en er een beetje op hakken... njam

ken je de smiley van kind en ziekenhuis carien (omdat je zei dat ie zo goed lijkt)?

liefs marieke

11

uh,  :nooo , lijkt gewoon erg op een  :) , dat bedoelde ik, als  ;) , want ze lijken allemaal op een  :) , toch?? :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

haha, ja je hebt helemaal gelijk dat een smiley op een smiley lijkt en dat alle smileys op een smiley lijken.  :D

liefs marieke