Onderwerp: Vraagje over de methode tafel v 18
Als ik nou een boltaartje wil maken zoals in het filmpje te zien is bij de tafel van 18 zou ik dan ook gewone hotelcake kunnen gebruiken ??
Alvast bedankt voor het meedenken !!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraagje over de methode tafel v 18
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Als ik nou een boltaartje wil maken zoals in het filmpje te zien is bij de tafel van 18 zou ik dan ook gewone hotelcake kunnen gebruiken ??
Alvast bedankt voor het meedenken !!
dan zou ik wel dunnere plakjes/strookjes snijden, hotelcake heeft nogal snel de eigenschap om te breken.
Klopt het dat dit het Teleac filmpje is?
Daar smeren ze af met slagroom. Dat lijkt mij lekkerder dan BC.
Hier lees ik dan het fondant/marsepein dan kan smelten.
Wat is nou eigenlijk wel of niet gebruikelijk?
Bavje, er is al veel geschreven op dit forum over afsmeren met slagroom, als je de zoekfunctie gebruikt vindt je vast genoeg!
Ik heb het boek van Petra (van de tafel van 18) er even voor je bijgepakt en dit is wat ze schrijft:
Cake (bij voorkeur biscuitcake, dat maakt de taart luchtiger, maar met cake uit de supermarkt lukt het ook)
Ik hoop dat je er iets mee kan
Klopt het dat dit het Teleac filmpje is?
Daar smeren ze af met slagroom. Dat lijkt mij lekkerder dan BC.
Hier lees ik dan het fondant/marsepein dan kan smelten.
Wat is nou eigenlijk wel of niet gebruikelijk?
Ik kom heel vaak bij de tafel van 18 en het klopt dat ze gebruik maken van een speciale (banketbakkers) slagroom.
Het heet pâtti creme, het is een soort ongezoete slagroom, en is in hun winkel te koop (verder heb ik het nog nergens kunnen vinden.
Ik gebruik deze creme altijd, het is heel simpel op te kloppen en daarna kun je je smaken er nog in verwerken.
De marsepein en fondant smelten er zeker niet van.
Het fijne van de creme vind ik dat het niet zoet is en dat je dus echt de smaken proeft zoals je deze zelf maakt.
Ik vind het zulk fijn spul dat ik er speciaal voor naar Utrecht rijd (zo'n 60 km )
Ik kom heel vaak bij de tafel van 18 en het klopt dat ze gebruik maken van een speciale (banketbakkers) slagroom.
Het heet pâtti creme, het is een soort ongezoete slagroom, en is in hun winkel te koop (verder heb ik het nog nergens kunnen vinden.
via
Het heet pâti krem.................en info staat oa hier: http://www.unileverfoodsolutions.nl/pro … sique.html
En is te krijgen bij Makro, Sligro, Hanos............via de zoekfunctie gevonden
kaatje1 schreef:Ik kom heel vaak bij de tafel van 18 en het klopt dat ze gebruik maken van een speciale (banketbakkers) slagroom.
Het heet pâtti creme, het is een soort ongezoete slagroom, en is in hun winkel te koop (verder heb ik het nog nergens kunnen vinden.via
Het heet pâti krem.................en info staat oa hier: http://www.unileverfoodsolutions.nl/pro … sique.html
En is te krijgen bij Makro, Sligro, Hanos............via de zoekfunctie gevonden
Het heet inderdaad pâti krem.
Bij Makro weet ik het niet, maar heb al bij sligro en Hanos gevraagd en daar is het allebei uit het assortiment
Hartelijk bedankt!
Hier kan in wat mee . Ik vind botercreme eigenlijk niet lekker en slagroom wel. Ik ga op zoek en het uitproberen.
Groetjes,
Bianca
Bedankt voor de info dames,ik ga het zeker een keer uitproberen !!
Karin09 schreef:kaatje1 schreef:Ik kom heel vaak bij de tafel van 18 en het klopt dat ze gebruik maken van een speciale (banketbakkers) slagroom.
Het heet pâtti creme, het is een soort ongezoete slagroom, en is in hun winkel te koop (verder heb ik het nog nergens kunnen vinden.via
Bij Makro weet ik het niet, maar heb al bij sligro en Hanos gevraagd en daar is het allebei uit het assortiment
Bij de makro nog te koop, ik kan niet zonder dus hoop niet dat het daar ook uit het assortiment gaat.
zie ik het dan verkeerd? staat toch zo niet op de doos? pati krem?
zie ik het dan verkeerd? staat toch zo niet op de doos? pati krem?
Nieuwe naam oude verpakking...........oude naam nieuwe verpakking, het is wel pâti krem...............
Karin09 schreef:kaatje1 schreef:Ik kom heel vaak bij de tafel van 18 en het klopt dat ze gebruik maken van een speciale (banketbakkers) slagroom.
Bij de Sligro hebben ze het nog hoor (tenminste bij die in Roermond en Venlo wel. Alleen kennen de meesten het alleen onder de naam Blue Band Classique en niet als pâti krem. Lijkt me dat als ze het hier gewoon nog hebben, dat het zeker niet bij alle Sligro's uit het assortiment is
Hartelijk bedankt!
Hier kan in wat mee
. Ik vind botercreme eigenlijk niet lekker en slagroom wel. Ik ga op zoek en het uitproberen.
Groetjes,
Bianca
Ik wilde graag weten of dit een vervanger is voor bc en het meer op slagroom lijkt?
kaatje1 schreef:Karin09 schreef:via
Bij Makro weet ik het niet, maar heb al bij sligro en Hanos gevraagd en daar is het allebei uit het assortimentBij de Sligro hebben ze het nog hoor (tenminste bij die in Roermond en Venlo wel. Alleen kennen de meesten het alleen onder de naam Blue Band Classique en niet als pâti krem. Lijkt me dat als ze het hier gewoon nog hebben, dat het zeker niet bij alle Sligro's uit het assortiment is
Ik heb inderdaad een keer de blue band gebruikt, maar daarmee kreeg ik niet hetzelfde resultaat....maar misschien moet ik het nog eens proberen....
Ik ga dan toch maar eens bij Makro kijken, dat is voor mij toch iets dichterbij (denk ik, ik woon in flevoland en dan is alles al gauw minimaal een half uur rijden )
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraagje over de methode tafel v 18