1

Onderwerp: Poedersuiker of crisco

Zijn er specifieke situaties dat je poedersuiker gebruikt ipv crisco en andersom?
Ik merk dat als ik poedersuiker gebruik bij het uitrollen dat ik dan best nog wel vlekken krijg. Dus nu gebruik ik crisco om mijn roller en mijn mat in te vetten en dat bevalt erg goed. Maar doe ik daar nu wel goed aan? Ik lees hier op het forum van zoveel baksters dat ze uitrollen op poedersuiker. Is daar een reden voor, ik bedoel dus: waarom kies je voor het een of voor het ander?

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

2

Re: Poedersuiker of crisco

ik gebruik tegenwoordig altijd crisco! Vind het ideaal! Geen vlekken en geen zooi op de grond

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

3

Op een stuk plastic tafelzeil! Dan heb je het allebei niet meer nodig.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik gebruik altijd crisco, ook op tafelzeil, want je handen moet je toch ook invetten.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

5

Ik ook...crisco op tafelzeil. Heb ik geen gedoe met vlekken en zo..

6

Ik heb een groot non stick bord en daar gebruik ik niks op. En verder alleen crisco als het nodig is.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

7

DE bureaumat van IKEA kopen en al je problemen zijn voorbij :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Aha, dus het is niet zo dat je in de ene situatie beter poedersuiker kunt gebruiken en in de andere situatie crisco. Duidelijk persoonlijke voorkeur dus.

Die mat van Ikea heb ik gisteren gekocht. Ik heb toen even met fondant van Städter gewerkt en dat plakte vreselijk. (Ik vind dat merk zowiezo al rotspul, alleen het uitharden ervan is fantastisch, je hoeft niet eens tylose te gebruiken!)

Ik ga vandaag weer mijn vertrouwde Funcakes fondant gebruiken, 's kijken of dat dan helemaal zonder crisco op de Ikea mat kan. (Maar mèt is ook helemaal geen probleem hoor!! :) )

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

9

ik ben van poedersuiker overgestapt naar crisco omdat ik er zulke vreselijke droge handen van kreeg.... dat is nu zooo veel minder!!

ik heb altijd handschoentjes aan als ik met taart werk. (lijkt me wel zo fris met af en toe exeem aan me handen.) en dan gebruik ik altijd poedersuiker.

Groetjes Anne
www.annestaarten.nl

11

Carien schreef:

:Y Helemaal mee eens! Crisco en poedersuiker behoren tot de verleden tijd met de IKEA mat!

Groetjes San

12

Sannn schreef:
Carien schreef:

:Y Helemaal mee eens! Crisco en poedersuiker behoren tot de verleden tijd met de IKEA mat!

Klopt..helemaal mee eens  :lol:

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/