1

Onderwerp: Combi BBR en botercrememix... eh?

Over 2 weken mag ik mijn eerste taart in opdracht maken!  :D

Nou had ik aangegeven dat ik mijn taarten (in principe) vul met 1 laagje botercreme(mix) en dat daarbij nog andere vulling gekozen kan worden. Tot zover alles prima.

Nou wil de "klant" graag BBR, maar ik ben bang dat BBR in combinatie met botercrememix misschien een beetje veel van het goed wordt?

Hebben jullie ervaring met die combi? Want anders ga ik even in overleg, het moet natuurlijk wel lekker zijn.

Alvast veel dank!

~ Never waste a good crisis... ~

2 Laatst bewerkt door Esther68 (03-02-2011 00:01)

Re: Combi BBR en botercrememix... eh?

Tja, mijn taarten zijn 3x gevuld. Meestal met 1x vlaaivulling en 2x (dunne!) laag bc. De meeste vinden dit lekker en vragen er bij een volgende taart ook om. 
Ik zou het gewoon doen, BBR + bv kersen-bc erbij  ;). Vind zelf de combi kersen/bbr erg lekker

3

Je kan toch ook die botercreme vervangen door wat anders? BBR en jam of zo.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Volgens mij heb ik mijn "probleempje" niet duidelijk omschreven.  :think:

De klant weet dat ik in elk geval 1 laagje botercreme doe.
Daarbij hebben ze voor de ene taart BBR gekozen (de jam doe ik er wel bij want anders lijkt het me niks).
Maar het gaat mij erom dat de combi van BBR en BCmix (en jam) misschien een beetje veel van het goede is.

Dus heeft iemand dat wel eens gecombineerd en was het wat? Anders ga ik uiteraard melden dat dat niet zo lekker wordt en wat anders voorstellen.  :Y

5

Wat je zou kunnen doen is geen bbr maken maar zwitserse room (vind ik een stuk lekkerder!) en dan combineren met lemon curd bc-mix (een paar lepels lemon curd erdoor dus). Deze combi maak ik vaak en vind ik heerlijk!  :Y

6

Ik heb regelmatig klanten die 2 lagen bc willen en geen jam. Is ook machtig, maar degenen die het bestellen vinden het heerlijk. Geen probleem dan toch  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Je kan je botercrème wellicht ook een smaakje geven?

8

@ Sofia: klinkt erg lekker  :Y  Alleen stond Zwitserseroom ook op het keuze lijstje en hebben ze BBR gekozen, om dan heel iets ander in de taart te stoppen gaat wel wat ver.  :lol:

@ Annick: dat klinkt wel praktisch. Kan ik gewoon Patidess door de botercrememix mixen?
Dan kan het dun laagje botercrememix worden, BBR en een laagje jam.