1 Laatst bewerkt door Maik (02-02-2011 16:37)

Onderwerp: petje af!!!

Voor iedereen die zo strak kunnen werken. Ik ben een beginner en heb de grootste moeite om zo strak te kunnen werken. Heb last van doffe mmf door de poedersuiker en gauw droog en korrelen en mijn biscuit lukt ook nog niet altijd. Heb geboetseerd en o wat moeilijk. Ben aan het oefenen. Ben straks tonnetje rond van het proberen  :)
Wil geen opdrachten doen maar wel familie verrassen en zelf voor de kids leuke taarten maken. Echt dames en heren, wat kunnen jullie mooie taarten maken. Ben jaloers.
Maar ook wel een beetje trots op mezelf. Zie hieronder het resultaat. Heb bruin gebruikt want heb geen zwart. Ook heb ik de naam eraf gefotoshopt ivm. privacy.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNRFL7HW.jpg

2

Re: petje af!!!

Nou, knap hoor voor een eerste taart!

Idd, fondant droogt snel uit  :s , dus als je het even niet gebruikt: afdekken  :Y .

Ik ben ook vaak jaloers hoor op alle creaties die hier voorbij komen   :o op het forum maar net wat je zegt, blijven oefenen en het belangrijkste is dat je het leuk vindt, toch?

Niet de ervaring zelf, maar het plezier eraan telt :)
http://www.mijntjestaart.mijnalbum.nl

3

Ik heb sinds kort ( nadat ik het hier op de site heb gelezen) de doorzichtige onderlegger van de Ikea gekocht.
Dan heb je geen poedersuiker oid meer nodig voor het rollen, echt zoooooo handig en werkt superfijn.
Ben er echt megablij mee en misschien wat voor jou om uit te proberen?
en ik vind je taart schattig :)

4

Knap hoor!

Zelf heb ik het ook hoor, als ik alle creaties zie dat ik dan denk wow dat wil ik ook! Maar oefening baart kunst he!

5

Bedankt voor de reacties. En dat van die onderlegger ga ik proberen mocht ik bij Ikea komen. Zit nl niet in de buurt. Dan kan ik het daarop uitrollen en makkelijk eraf halen? Gebruik dan de onderkant als goede kant neem ik aan omdat de bovenkant wel met poedersuiker bestrooid is voor deegroller?
Ben echt aangestoken. Mijn man heeft al geklaagd dat hij geen taart meer hoeft  :lol: Ga vanmiddag maar oefenen met cupcakes :lol:

6

Maik schreef:

Bedankt voor de reacties. En dat van die onderlegger ga ik proberen mocht ik bij Ikea komen. Zit nl niet in de buurt. Dan kan ik het daarop uitrollen en makkelijk eraf halen? Gebruik dan de onderkant als goede kant neem ik aan omdat de bovenkant wel met poedersuiker bestrooid is voor deegroller?
Ben echt aangestoken. Mijn man heeft al geklaagd dat hij geen taart meer hoeft  :lol: Ga vanmiddag maar oefenen met cupcakes :lol:

Nee ik gebruik op de deegroller ook geen poedersuiker.
Het enige wat ik doe is een beetje crisco op mijn handen bij het doorkneden van de fondant en daarna rol je het heel makkelijk uit.
Kijk hier anders even...daar heb je nog meer antwoorden op je vraag :)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132728
s6 ermee !!! :)

ennuh...hier kunnen ze ook al bijna geen taart meer zien hahahaahah maarja ik moet toch oefenen he ;)