1

Onderwerp: cars taart

Ik wil van de week een 3d cars-taart gaan maken,

http://www.theeateliertelfje.com/cars_cake_how_to#Next

hier is zijn hotel-cakes voor gebruikt, maar ik denk dat dat met eten erg zwaar valt. Zou ik er ook biscuit voor kunnen gebruiken, of is biscuit te zacht?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

Re: cars taart

Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar. Ik heb nu een paar taarten met cake gemaakt en dat was niet fijn werken. Daarnaast waren ze inderdaad heel erg machtig.

Succes in ieder geval.

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

3

verder niemand?

4

Heb er zelf geen ervaring mee maar heb weleens gelezen hier dat biscuit daar niet geschikt voor is, idd te zacht en brokkelt uit elkaar...

5

heb nog een andere "how to" gevonden en daar wordt wel een biscuit gebruikt, althans daar lijkt het wel op.......ik denk dat ik het er maar op waag.......

cicindy schreef:

heb nog een andere "how to" gevonden en daar wordt wel een biscuit gebruikt, althans daar lijkt het wel op.......ik denk dat ik het er maar op waag.......

Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Ik moet er een maken voor 30 oktober. Wil je me op de hoogte houden via dit item?

Alvast bedankt.

Ze zeggen dat verslavingen niet goed zijn..... Maar hier ga ik toch echt niet voor in therapie.

7

zal ik doen.....

8

Ik heb lang geleden de mijne van biscuit gemaakt. Deze vorm is heel goed te doen met biscuit vond ik. Ik heb een rond kapsel gebakken (volgens mij is dit een 30 cm rond). Hiervan de zijkanten recht gesneden en deze stukken gebruikt voor bovenop en de spoiler.
Tijdens het maken van 3D taarten zit ik altijd in de stress en denk dat het niet goedkomt, maar als het dan klaar is, valt het reuze mee.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O34VNCPB.jpg

Cake werkt een stuk gemakkelijker, vooral voor het uitsnijden van details. Ik heb moeite met bijv. de rondingen waar de wielen invallen, dat is van biscuit niet te doen: zo'n kleine uitstulping breekt af van biscuit, zoals bij deze: (daar heb ik de wielrondjes er maar opgeplakt ipv erin laten vallen)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HPSLQQVK.jpg

Groet, Jolanda

9

heb de taart met biscuit gemaakt. De biscuit gebakken en toen wel eerst ingevroren. Het was te doen, maar ik denk dat het met cake veel makkelijker moet gaan.
Ik zal straks nog ff een foto plaatsen.

10

Hallo,

Ik ga zaterdag ook een cars taart maken. En dan wil ik het met de cake's maken. Alleen staat er dat ik hotelcake moet gebruiken. Heb laatst bij AH gekeken maar er staat alleen cake op. En het woordje HOTEL niet. Kan ik dat dan alsnog wel gebruiken ??
:rolleyes:

11

taartprinses schreef:

Hallo,

Ik ga zaterdag ook een cars taart maken. En dan wil ik het met de cake's maken. Alleen staat er dat ik hotelcake moet gebruiken. Heb laatst bij AH gekeken maar er staat alleen cake op. En het woordje HOTEL niet. Kan ik dat dan alsnog wel gebruiken ??
:rolleyes:

Je kan er gewoon de cake van euroshopper voor gebruiken... die heet boerencake.
ook de cake van de aldi doet het prima.
veel s6 ermee :)

12

Bedankt! Ik hoop dat het me gaat lukken :)

13

Ik heb even een vraagje over de cars taart. Vul je deze ook of is het alleen maar cake dat je onder de marsepein doet.

Alvast bedankt,
Groetjes Alice

14

Oeps.......................... vergeten!
De taart is prachtig! :)

15

Ik heb zelf vorige maand een treinremise gemaakt voor een Thomas de trein taart van cake. Ik heb 'm wel gevuld maar met jam en klop klop. Dit was niet machtig en erg lekker! Ik zou zo weer cake gebruiken. Vindt het wel iets lastiger te bewerken.
http://i806.photobucket.com/albums/yy349/RickyenShake/allerlei/IMG_0552.jpg

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky