1

Onderwerp: cake/biscuit

hoi allemaal :/

Ik moet voor zaterdag een taart maken. Ik heb nou de hele dag gezocht en ideas gezameld voor mijn taart. Ik wil graag een kado taart maken voor mijn vriend maar ik weet niet wat ik moet kiezen. Moet ik nou cake of biscuit baken? Wie heeft ervaring? En moet ik de cake gewoon snijden, vullen en dan met marsefond bedekken?

Ik heb twee keer kapsels gemaakt. Het eerst keer lukt het mij, maar de tweede keer lukt het niet en daarom ben ik bang nu om biscuit kapsel te bakken! :s

Als ik de gewone cake van supermarkt moet bakken, dan welke moet ik kopen en welke vulling moet ik gebruiken? (Ik heb gedacht om een worteltaartje te maken met creamcheese frosting)

Vragen over marsefond (Welke verhouding moet ik nemen?)

Hoe kan ik de taart/biscuit tot zaterdag bewaren?

Hopelijk vinden julie de vragen niet zo erg :o

2

Re: cake/biscuit

kijk eens bij de how-to's; Lot heeft een geweldig stuk geschreven over hoe een taart te bakken, vullen en bekleden enz

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

hey carien,

Ik heb doorgezocht door de forum maar kan echt niet een antwoord op mijn vragen krijgen :grr:

plz heeeeelp! :s

4 Laatst bewerkt door Carien (02-02-2011 22:44)

ik bedoel deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

Of je een biscuit of cake of worteltaart maakt, ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Biscuit mbv een mix kan bijna niet mislukken, cake is wat machtiger omdat er boter inzit en daardoor beperkt het je wat vwb de keuze van vullingen. Worteltaart kun je (volgens mij dan :o ) niet maken mbv een cakemix uit de winkel. Persoonlijk vind ik de boerencake (Koopmans geloof ik) wel erg lekker en mislukt nooit. Daar zou ik alleen maar frambozenjam tussen doen, misschien evt een dun laagje slagroom erbij, maar meer niet. Omdat er ook nog marsepein/fondant over gaat wordt het anders veeeel te machtig.
Marsefond is 50% marsepein en 50% fondant door elkaar.
Wanneer ga je dan bakken? Als dat morgen is, kun je 'm nog goed verpakt in de vriezer doen en 'm er dan vrijdagavond of zaterdagochtend uithalen om te bekleden. Of anders goed ingepakt (folie en plastic zak ofzo) koel bewaren.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Kijk anders even bij de FAQ http://www.deleukstetaarten.nl/faq
daar vind je vast antwoord op je vragen  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

@carien,

ik heb het boekje van paris cutler en zij gebruikt worteltaart voor een kadotaart. Zij vult en bestrijkt de taart met ganache en daarna dekt ze de taart af met rolfondant :rolleyes:

ik ga morgen een biscuit taart maken en als het niet lukt, ga ik gewoon door tot het mij lukt :)

maar is het mogelijk om ganache voor marsefond te gebruiken? Ik heb gehoord en gelezen dat voor fondant alleen bc het beste optie is maar??

nou ik heb mijn taarten alleen met de Funcakes marsepein bedekt. Welke marsepein en fondant moet ik voor de marsefond gebruiken?

@Boska
Bedankt voor de link. Heb het al gekeken ;)