1

Onderwerp: Hoe bewaren in de koelkast ? of juist niet

Hallo ,

Ik heb een taart gemaakt van marsepein, hierbij heb ik ook allemaal gekleurde bloemetjes gebruikt die ik omhoog heb staan dmv Tylose.
Nu wil ik als ik klaar ben hem in de koelkast bewaren tot morgen maar kan dat wel of word de marsepein dan zacht en gaan de bloemetjes hangen ?
Hij kan niet in een doos , daar is hij te groot voor.
Ik ben zo bang dat als ik de koelkast morgen opentrek dat de boel dan hangt.

Alvast heel erg bedankt !

2

Re: Hoe bewaren in de koelkast ? of juist niet

het is helemaal afhankelijk van je vulling of de taart in de koeling moet of niet.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

Het gaat me echt om de bloemen de vulling weet ik wel :Y

4

Elyssa schreef:

Het gaat me echt om de bloemen de vulling weet ik wel :Y

Bloemen (decoraties) hoeven nooit in de koelkast bewaard te worden...............Gerda bedoelt te zeggen dat je de taart alleen in de koelkast moet zetten als de vulling daarom vraagt.............en anders eruit laten ivm het risico dat jezelf al aangeeft, dat je bloemen gaan hangen......

5

Ow.....bedenk me nu ook dat je verkeerd staat, dus heb je gemeld.......volgens mij horen bewaarvragen bij TD algemeen.

6

Klopt, tnx Karin

[MOVE] --> TDA

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7 Laatst bewerkt door Adrienne (01-02-2011 21:33)

Als je de vulling wel weet, en die moet in de koelkast, dan zal ie er toch in moeten, bloemetjes of niet  :|
met inderdaad een zeker risico dat de bloemtjes plat vallen :(. Het kan helpen om de taart in een doos te bewaren, ipv los in de koeling :Y

Oops, lees net dat ie niet in een doos past :S

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Bedankt meiden , niet in de koelkast dus  ;)

9 Laatst bewerkt door hilda55 (02-02-2011 19:50)

een beetje laat, maar als de taart te hoog was voor de doos doet de banketbakker het als volgt:
knip de doos aan twee tegenovergestelde kanten 2x een paar centimeter in (gerekend vanuit elke hoek zo n 10 centimeter) Je kunt de deksel dan in deze gleufjes laten rusten. Hoe ondieper de gleufjes, hoe hoger de deksel komt te liggen. Misschien een tip voor de volgende keer?

10

hilda55 schreef:

een beetje laat, maar als de taart te hoog was voor de doos doet de banketbakker het als volgt:
knip de doos aan twee tegenovergestelde kanten 2x een paar centimeter in (gerekend vanuit elke hoek zo n 10 centimeter) Je kunt de deksel dan in deze gleufjes laten rusten. Hoe ondieper de gleufjes, hoe hoger de deksel komt te liggen. Misschien een tip voor de volgende keer?

Wat een wereld tip! Dank hier voor... deze ga ik denk ik vaak gebruiken.

Life is what you bake it.

11

hilda55 schreef:

Die tip heb ik ook gekregen van iemand die een taart kwam halen  :lol: . Die had dat ook geleerd van de banketbakker waar zij gewerkt heeft... Idd, een supertip!