1

Onderwerp: Vulling carameltaart

Hoi, ik heb mijn vriend beloofd een carameltaart voor hem te maken ...
Hier wil ik dan natuurlijk een caramelvulling voor. De caramelganache die hier bij de recepten staat bij vulling leek me moeilijk omdat ik geen idee heb hoe je aan Dulche de leche komt of hoe je het maakt.
Zou iets van caramelvla met suiker en slagroomversteviger of iets anders in die richting kunnen?

Tips om de zijkant te versierien zijn welkom! Ik ben niet zo van de puzzeltaarten en word gek van de eeuwige chocoladestokjes.

Groetjes

2

Re: Vulling carameltaart

Dulche de leche is een blikje gecondenseerde melk dat je (gesloten) in een pannetje water kookt. (even zoeken voor de exacte tijd ect)
Je kan bv caramelvla met mon chou vermengen voor meer stevigheid, of karamelsnoepjes laten smelten in slagroom, dat laten afkoelen en opkloppen met klopfix..

3

Oh, dit klinkt allemaal te lekker :P

Dulche de leche is heel simpel, hier heb je alvast de link http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … +de+leche/ Zo'n uur en een kwartier en je hebt de perfecte dikte (blikje laten afkoelen en niet meteen openen!!!)

Voor de zijkant, hmmm :think: , misschien chocoladeschaafsels of geschaafde karamel?

4 Laatst bewerkt door melaniepelanie (02-02-2011 20:30)

Ik vond de Werthersvulling ook erg lekker! Als je 'm iets luchtiger wil zou ik er wat meer slagroom bij doen. Het 1 op 1 recept was nog erg stijf.

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … e-vulling/

5

heey

dulche de leche is ook kant e klaar te koop bij de ah van het merk oma ... staat bij het hagelslag en jam suc 6

6

yentl schreef:

heey

dulche de leche is ook kant e klaar te koop bij de ah van het merk oma ... staat bij het hagelslag en jam suc 6

Oh? Is me nog nooit opgevallen. Ik zal er eens naar zoeken. Bedankt voor deze tip in ieder geval.

7

Sofia schreef:
yentl schreef:

heey

Oh? Is me nog nooit opgevallen. Ik zal er eens naar zoeken. Bedankt voor deze tip in ieder geval.

heey ging zelf voor dulche de leche naar de ahxl heebn ze het daar uit het assortiment gehaald maar ze hebben het wel bij jumbo. jan linders en sligro suc6

8 Laatst bewerkt door Carien (08-02-2011 17:19)

dulce de leche klinkt dus wel heel wat, maar is echt supersimpel te maken (de gecondenseerde melk staat bij de indische spullen in de super; heb me rotgezocht samen met zo'n vulknul ;) )

Kun je niet de boven-en zijkant ook met de ganache doen (al dan niet met dulce) en daar caramelklontjes indrukken?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl