1

Onderwerp: Kapsel verkleinen

Normaal bak ik een kapsel en dat vul en bekleed ik dan. Buitenkant is dan zeg maar een soort van zachte korst.

Maar nu moet ik een kleiner kapsel maken, en heb de keus tussen een kleiner bakblik kopen of een normaal kapsel bakken en dat dan bijsnijden. De restjes kan ik dan wel weer hergebruiken, lekker in de vanillevla en zo.

De ontvanger lust geen marsepein of fondant en wilde wel ganache.
Kan ik het kapsel gewoon bijsnijden en dan overgieten?

Groetjes, Monica

2

Re: Kapsel verkleinen

Ja, maar wel eerst afsmeren. Anders krijg je allemaal kruimels in je ganache.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

waar moet ik het mee afsmeren, kan dat ook met de ganache?

Groetjes, Monica

4

ehh....... volgens mij met botercreme. Moet eerlijk bekennen dat ik de kruimels uit eigen ervaring ken, en het afsmeren alleen als goeie tip die ik hier gelezen en heb en die ik volgende keer dus ook ga toepassen O-)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Met botercrème wil ik liever niet afsmeren omdat de ontvanger van de taart die niet lust, die vroeg specifiek om géén botercrème.
Maar ik kan het ook proberen met chocoladepasta. Ik heb nog witte staan van de vorige keer. Was wel een gedoe om daar mee af te smeren omdat het vrij stug was, ik heb het toen iets verwarmd maar het bleef moeilijk.

Groetjes, Monica

6

misschien met jam een idee? net als bij sachertorte? Roep ook maar wat hoor!

Heb laatst ook een taartje met witte chocopasta afgesmeerd, maar daar waag ik me ook niet meer aan. Het plakte heel erg en kreeg het niet mooi glad.

7

ik heb ook een keer een taart met ganache afgegoten en je moet dan juist geen botercreme gebruiken!

Ik heb gewoon mijn taart met slagroom en jam gevuld en toen overgoten met de ganache... ging prima!
Was erg lekker, soort schwarzwalder kirsch

Smakelijke groetjes,
Chantal