1

Onderwerp: fruit uit blik of vers fruit

Hoi,

Even een vraag ik wil een taart vullen met fruit.
Wat kan ik het beste doen vers fruit of gewoon uit blik?
Moet hier dan nog gelatine over? En spuit je een dijkje van bc?
Welke bc gebruiken jullie dan?

Pf ik weet het veel vragen maar wil voor mijn oma die 80 wordt graag met fruit vullen. En heb dit nog niet gedaan!

Bedank voor jullie hulp

2 Laatst bewerkt door Carina (02-02-2011 12:06)

Re: fruit uit blik of vers fruit

Het kan alle twee. Op de opleiding deden we wel eerst slagroom en dan het fruit erop. gelatine hoeft niet. Dit is vooral als je dit bovenop de taart doet. Dan worden de vruchten niet bruin en blijft het er mooi uitzien.
en ja je doet vanwege de slagroom even een dijkje met botercreme. Ik doe de afsmeerbotercreme hiervoor, dus 1 deel boter, 1 deel margarine en 2 delen poedersuiker.

een heel fijne verjaardag gewenst samen met je oma

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Dank je.

Kun je deze dan ook nog invriezen dit ivm de slagroom

4 Laatst bewerkt door Ilonas (02-02-2011 13:44)

Vers is natuurlijk het lekkerst. Helaas is dat, zeker in deze tijd van het jaar niet altijd mogelijk/betaalbaar.
Diepvries is ook nog een optie (eerst ontdooien), AH heeft een behoorlijk assortiment. Let er wel op dat je bij blik en diepvries overtollig vocht verwijderd.

kel schreef:

Kun je deze dan ook nog invriezen dit ivm de slagroom

Dat kan prima! doe ik altijd, geen probleem.

5

Ik heb de laatste weken al enkele keren gewoon slagroom gemengd met een fruitassortimentje uit blik.
En iedereen vond het super lekker hoor!  :P

6

Zeker in deze tijd van het jaar is vers fruit vaak niet zo lekker en kun je prima alternatieven gebruiken. Perziken uit blik zijn vaak van goed kwaliteit, allerlei zachte fruitsoorten zoals frrambozen en zo kun je prima uit de diepvries gebruiken. Wel vind ik persoonlijk aardbeien uit blik niet lekker maar peren daarentegen weer wel.
Ik zou zeggen, gewoon proberen wat je lekker vindt.
Ik vries persoonlijk nooit taarten in, ik proef het wel namelijk. Niet dat het vies is, maar de kwaliteit vind ik net even minder.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl