1

Onderwerp: Fondant, marsepein of glazuur

Ik ben net nieuw hier dus zit nog vol vragen....
Ten eerste wat ik het beste kan gebruiken voor het bekleden van een cc, fondant, marsepein of glazuur. En wat werkt het makkelijkste voor een beginner net zoals ik??

En nu ik toch bezig ben; bij welke webshop kan ik het beste wat spullen bestellen?

Alle tips zijn welkom!!

Re: Fondant, marsepein of glazuur

Je kunt het beste bestellen bij deleukstetaartenshop.nl :D Uiteraard is dat de beste webshop die er is...

Fondant of marsepein maakt niet zoveel verschil, maar eerder wat je lekkerder vindt. Als ik glazuur gebruik dan wil ik dat het wel echt strak wordt, dus ik zou eerder kiezen voor fondant of marsepein.

Glazuur vergt nogal wat ervaring vind ik.
Marsepein of fondant is idd een kwestie van smaak en waar je het beste je spulletjes kunt kopen..... hier in de webshop maar misschien zit er wel een winkel of zoals in mijn geval een webwinkeltje waar je ook aan huis kan ophalen.
Even een beetje zoeken.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

4

Dank jullie wel voor de reacties!!

De vraag waar ik het beste spullen kan bestellen was niet zo'n slimme vraag realiseerde ik me achteraf.....

5

Ik ben ook een redelijke beginner en heb mijn cupcakes vorige keer gewoon in glazuur gedoopt en dat nog wat afgesmeerd met vrij breed mes.
Ik vond dat super gemakkelijk, maar ik deed er daarna ook nog sprinkles etc op (en ik vond juist het 'druipen' aan de zijkanten rondom eigenlijk wel leuk staan).

Dus ik weet niet wat je bedoeling is en hoe het eruit moet komen te zien, maar ik persoonlijk vind glazuur heel gemakkelijk. Fondant kreeg ik niet netjes uitgerold; dat vind ik alleen handig voor het maken van poppetjes/ decoraties.