1

Onderwerp: jullie mening gevraagd..

ik ben nog druk bezig met mijn nieuwe website ...de foto's ed moeten er allemaal nog op..maar wil zo vast al jullie mening,op en aanmerkingen zodat ik evt veranderingen kan aanbrengen...
ook graag zinsopbouw ed... na jaren in het buitenland gewoond te hebben is mijn nederlands niet vlekkeloos hahahah
www.personaltouch-cakes.com

dank je wel

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2 Laatst bewerkt door mniek (02-02-2011 09:20)

Re: jullie mening gevraagd..

*Interesse on om te bestellen neem ruimschoots op tijd contact op*

Volg je hart...want dat klopt!

3

Bij het kopje bruidstaarten:

Samen met u bespreek ik de mogelijkheden van wat er mogelijk is hierbij staan u uw wensen centraal

4

Onder het kopje workshops:

Binnenkort worden er data's datums  ingepland met thema workshops voor grotere groepen.

5

Ook zie ik dat je het woordje taart of taarten met een hoofdletter schrijft. Persoonlijk vind ik dit storend maar dit is mijn mening. Verder zie ik dat je bij het contactforumlier verplichte velden hebt. Hier zou ik zelf ook kiezen om het telefoonnnummer verplicht in te laten vullen voor evt. noodgevallen.

Verder vind ik het een prachtige site. :thumb:

6

Hier een paar spelfouten die mij zijn opgevallen:

- Recencies moet zijn: Recensies
- Homepage: Mijn naam is Conny de Coral en IK ben eind.....
- Bij Bruidstaarten: ... de mogelijkheden van wat er mogelijk is... (dit loop niet lekker. zou zelf zeggen: Bespreek ik met jullie alle mogelijkheden.) Verder maak je geen "gebruik" van proeftaartjes, maar eet je ze, of proef je ze...hier zou ik ook iets anders schrijven.

Verder zou ik even kritisch kijken naar het gebruik van komma's. Daar waar nodig, zie ik ze vaak niet vaak staan ze er, terwijl het niet nodig is.

Hoop dat je mij niet te kritisch vindt...ik ben ben een taalfreak wat dat betreft. Maar goed....je site is wel vaak het eerste dat mensen zien...en dat moet goed zijn, toch?!

Je site zelf ziet er super uit! Mooi opgebouwd en leuke kleuren!!  :thumb:

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

7

mijn snelle scan ;)

er staan hier en daar wat hoofdletters die er niet hoeven. alleen hoofdletters bij eigennamen en aan het begin van de zin.

de zin: *Interesse on te bestellen neem ruimschoots op tijd contact op*
zou ik persoonlijk aanpassen, ofwel een komma achter bestellen, ofwel iets in de trant van:

heeft u interesse, neem dan ruimschoots van tevoren contact op

even een mierenneukerige opmerking: na het woordje 'en' komt nooit een komma. kijk ook even je zinnen nog eens na, hier en daar zou je juist wel weer een extra komma kunnen gebruiken, zodat de zinnen niet te lang worden.

bruidstaarten is overigens één woord.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

8

mniek schreef:

Binnenkort worden er data's datums  ingepland met thema workshops voor grotere groepen.

officiëel is het data.

9

neeeeeeeeee dank je wel dat jullie juist kritisch zijn,,,, graag zelfs..
dus kom maar op hoor...want na dagen turen zie ik het zelf niet meer hahahaha..
ga het zometeen aanpassen
dank je wel dames...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

10

mniek schreef:

Ook zie ik dat je het woordje taart of taarten met een hoofdletter schrijft. Persoonlijk vind ik dit storend maar dit is mijn mening. Verder zie ik dat je bij het contactforumlier verplichte velden hebt. Hier zou ik zelf ook kiezen om het telefoonnnummer verplicht in te laten vullen voor evt. noodgevallen.

Verder vind ik het een prachtige site. :thumb:

dank je wel voor je input..
en ik vraag na bevestiging vanbestelling altijd adres en tel gegevens voor factuur en voor als het nodig is... de contact formulier is voor informatie...

11

Rabbeltje schreef:
mniek schreef:

officiëel is het data.

data is al het meervoud van datum, dus er komt bij beide geen s achter.

Groetjes, Dorothea.

12

Conny,
Vind je site er leuk en vrolijk uitzien!!
En zo te zien heb je al aardig wat advies van de dames boven mij gekregen ;)

Vind het alleen jammer dat alles niet over de hele pagina staan....staat nu grotendeels alleen aan de linkerkant.
Weet niet of je dat kan veranderen??

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

13

Mamav2Boys schreef:

Conny,
Vind je site er leuk en vrolijk uitzien!!
En zo te zien heb je al aardig wat advies van de dames boven mij gekregen ;)

Vind het alleen jammer dat alles niet over de hele pagina staan....staat nu grotendeels alleen aan de linkerkant.
Weet niet of je dat kan veranderen??

ja Tam..dat vind ik zelf ook..heb nog niet uitgevogeld hoe dat te veraneren of dat het wel te veranderen is.....
dank je voor je reactie

14

waarmee heb je je site gemaakt? ik zie dat je voor de opbouw gebruik maakt van tabellen. dat is eigenlijk niet echt geweldig om je site mee te bouwen. het werkt wel, maar het is al heel lang niet meer de gangbare manier van sites bouwen.

je 'hoofdtabel' heeft een breedte van 771px. dat betekent dat je ergens een marge krijgt en in dit geval zit deze aan de rechterkant. je kunt dit aanpassen door marges aan je tabel mee te geven. maar zoals ik al zei, éigenlijk zou je helemaal niet met tabellen moeten werken...

15 Laatst bewerkt door figarodt (02-02-2011 11:44)

Je site ziet er leuk en overzichtelijk uit. Ik woon ook al jaren in het buitenland maar ik heb toch een paar opmerkingen.

Bruids Taarten is 1 woord - Bruidstaarten
(Deze computer heeft geen Nederlands keyboard dus kan ik 'een'[1] niet juist typen.)

Hoofdletters worden in het algemeen alleen aan het begin van een zin en bij namen gebruikt, d.w.z. dat in de volgende zin:
"Bent u op zoek naar een Persoonlijke,Orginele,Mooie maar vooral ook Lekkere taart dan bent u bij PersonalTouch Cakes aan het juiste adres."
- de hoofdletters P, O, M en L kleine letters moeten worden.
- hetzelfde geldt voor:
"Cupcakes,Cookies en Chocolade behoren......"
- er altijd een spatie komt na een komma.

De zin:
"Mijn naam is Conny de Corral en ben eind 2008 begonnen als hobby met het maken van Taarten. "
Zou b.v. zo kunnen luiden:
Mijn naam is Conny de Corral, einde 2008 begon ik, als hobby, taarten te maken en decoreren...
(dit is overigens een goed voorbeeld van het gebruik van kommas. Als je de woorden 'als hobby' eruit haalt heb je toch een goed lopende zin.)

Verder nog wat algemene schrijftipjes. Probeer je zinnen korter te maken. Maak van 1 lange zin een paar kortere zinnen. Lees alle text nog eens door en haal er overbodige woorden uit. Daarmee bedoel ik, kijk hoe je hetzelfde met minder woorden kan zeggen . Mensen hebben weinig geduld voor lange zinnen.

Andere leden hebben ook al correcties gemaakt, zo kom je een heel stuk vooruit.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

16

Rabbeltje schreef:

waarmee heb je je site gemaakt? ik zie dat je voor de opbouw gebruik maakt van tabellen. dat is eigenlijk niet echt geweldig om je site mee te bouwen. het werkt wel, maar het is al heel lang niet meer de gangbare manier van sites bouwen.

je 'hoofdtabel' heeft een breedte van 771px. dat betekent dat je ergens een marge krijgt en in dit geval zit deze aan de rechterkant. je kunt dit aanpassen door marges aan je tabel mee te geven. maar zoals ik al zei, éigenlijk zou je helemaal niet met tabellen moeten werken...

via strato mak ik de site...
geen idee wat je bedoelt met de tabellen.....
ga me eens verdiepen of ik het kan aanpassen
dank je wel

17

conny4u schreef:

via strato mak ik de site...
geen idee wat je bedoelt met de tabellen.....
ga me eens verdiepen of ik het kan aanpassen
dank je wel

Als je er niet zo veel verstand van hebt moet je het gewoon zo laten hoor, het is anders namelijk een stuk ingewikkelder. zoals ik al zei: het werkt wel, maar het is niet de beste manier.

in ieder geval zou je de inhoud van je site naar rechts kunnen verplaatsen door een margin-left mee te geven aan datgene dat de hele inhoud 'omvat' zal ik maar zeggen.