1

Onderwerp: Koemelkvrije toef

Hall even een vraagje.
Weet iemand een lekker (kleurloos) recept voor een koemelkvrije toef voor op cc's?
kleurloos omdat ik graag een aantal verschillende kleuren toeven wil maken.

De link naar de koemelkervije botercreme doet het helaas niet meer.

Alvast bedankt!

2

Re: Koemelkvrije toef

Die link werkte niet omdat er een klein foutje in stond. Ik heb hem even 'gemaakt' voor je: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=129997

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Bij ons in de buurt is een super coop, die verkopen lactosevrije slagroom van het merk MinusL. Die kun je opkloppen maar dan blijft die vrij dun, ik doe er altijd 1 zakje klopfix door. Dan krijg je zeg maar normale slagroom, voor een toef zou ik er nog een zakje klopfix doorheen doen. Of misschien saroma met een smaakje. Daar stijft het ook wat van op. Maar ik weet niet of in saroma lactose zit, nooit naar gekeken.

Koemelkvrije botercreme heb ik 1x gemaakt: niet te vreten!

Groetjes, Monica

4

Alleen is lactosevrije slagroom nog steeds van melk gemaakt.

Ik zeg: meringue-botercreme met wajang.

In Saroma zit ook melk.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ja dat klopt, de lactosevrije slagroom is niet helemaal lactosevrij maar er zit minder dan 0,1% lactose in. Degene waar ik het voor gebruik is intolerant voor lactose en die verdraagt het goed. Als je echt een allergie hebt dan mag je deze niet hebben.

Groetjes, Monica

6

Deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=111 is ideaal, spierwit en heel erg lekker.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

7

mookje schreef:

Ja dat klopt, de lactosevrije slagroom is niet helemaal lactosevrij maar er zit minder dan 0,1% lactose in. Degene waar ik het voor gebruik is intolerant voor lactose en die verdraagt het goed. Als je echt een allergie hebt dan mag je deze niet hebben.

Als je een melkallergie hebt kan je wel tegen lactose, maar niet tegen melkeiwit. In minusL zit gewoon koemelkeiwit, want alleen de lactose is er uit gehaald. Verder is het nog steeds gewoon melk.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Mirjam5 schreef:
mookje schreef:

Als je een melkallergie hebt kan je wel tegen lactose, maar niet tegen melkeiwit. In minusL zit gewoon koemelkeiwit, want alleen de lactose is er uit gehaald. Verder is het nog steeds gewoon melk.

Ah dan snap ik het. Ik had het anders begrepen van die vriendin, maar die is dus alleen lactose intolerant.

Groetjes, Monica