1 Laatst bewerkt door MeNadine (01-02-2011 16:27)

Onderwerp: HELP!! Krijg geen egaal balletje....

Dit weekend heb ik een Nijntje taart en daarvoor wilde ik een Nijntje boetseren.

Heb nu al zeker 4-5 uur lang gekneed en gerold met als resultaat balletjes met scheuren (alsof je er met een mes doorheen bent gegaan..). Zo moeilijk is het toch niet een egaal balletje te rollen???
Ben ontzettend gefrusteerd op dit moment..  :grr:
En dit is nog maar het hoofdje van Nijn.

Heeft iemand tips??

Sta op het punt om het op te geven, maar hoe idioot is dat bij het rollen van een "simpel" balletje. Mijn laatste optie is een puzzelplaatje, maar nog nooit gedaan en ik wil persé een geboetseerde Nijntje...

P.s. Heb het al met normale fondant geprobeerd en nu met Mexican paste met wat crisco..

Help help help....

2

Re: HELP!! Krijg geen egaal balletje....

Nijntje boetseren is niet zo makkelijk hoor..Zeker het kopje niet, wanneer de verhoudingen niet goed zijn is ze net een mislukte kat met flaporen.. Heb je er een plastic Nijntje figuurtje naast, die van mij was even groot en kon ik er goed naast houden. Snap precies wat je bedoeld...was na 3 x het hoofdje te proberen ook er effe klaar mee maar de vierde x ging het gelijk goed! Dit is haar geworden, beetje platte onderkant van het rusten op een bordje ipv een spons..maar toch vind ik haar erg lijken (al zeg ik het zelf :o )

Die scheuren tja..wat gebruik je? Ik heb fondant gebruikt en had na veel kneden geen scheuren meerhttp://94.100.122.13/1111750001-1111800000/1111767401-1111767500/1111767476_5_oayP_1.jpeg

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Oh...zie nu wat je gebruikt, misschien klein beetje vet mk om de scheurtjes weg te strijken? Ik weet niet meer of ik dat heb gedaan. let ook op de bovenkant van haar hoofd, dat is niet rond bij Nijntje..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

Hoi,

dank je wel voor de tips. Ondertussen is het gelukt met fondant zonder tylose... Nu hopen dat het droog is zaterdag..