1

Onderwerp: Hallo ben nieuw en heb meteen een gekke vraag haha.

Hallo ik ben Wendy en kom uit Sittard (Limburg NL). Ben 27 en heb sinds 5 maanden een zoontje Kenzi. En nu dacht ik zo wat zou er leuker zijn dan dat ik zijn eerste verjaardags taart zelf zou maken. Nou ben ik vorige week voor het eerst bezig geweest.  :thumb:  Dat ging vrij goed. En nou ga ik oefenen op een doop taart voor mijn kleine man.

Daar komt de domme vraag!?!
Kun je ook met eetbare kleurstof verven op je fondant taart?
Mag ik nou niet zo'n goed resultaat hebben met het kleuren van de fondant dacht ik dat dat wel een goede oplossing voor mij zou zijn. En laat ik nou heel crea zijn met een kwastje.

2

Re: Hallo ben nieuw en heb meteen een gekke vraag haha.

Welkom enne....... dat is geen domme vraag hoor !!

Je kan prima schilderen met kleurstof, verdunnen met een klein beetje alcohol.

3

Kan dat ook met iets anders water of zo? Ben zelf niet zo gek op alc.
Maar alvast bedankt.

4

Misschien met vanille-aroma? :o

5

de alcohol verdampt, daarom gebruik je het ;) vanille-aroma bevat ook een flinke dosis alcohol als ik me niet vergis. heb je wel eens pure vanille-aroma geproeft? echt niet lekker hoor  :nooo

gewoon een goedkope fles wodka halen en daarmee mengen :)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

6

Niet geproefd nee. :o  Ja ik ben een leek wat dat betreft maar ik ga het proberen. Vanmiddag ga ik nog wat kleurstof halen. Ik had voor de eerste taart alleen rood en groen gehaald. Nu ik weet dat me alles gelukt is ga ik de andere kleuren ook maar halen. Best een vervelende verslaving als je aan het lijnen bent. Hihi. :P

7

haha, succes ermee :D en ik weet wat je bedoelt...

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

8

Je kunt met kleurpoeders een verf maken door er rejuvenator bij te mengen.
Wel is het handig dan ook de fondant in de zelfde kleur te kleuren want dat is de kleur nog intenser.
Met kleurstof uit de potjes van wilton kun je beter niet verven want dat blijft net en droogt niet op.
Er zijn ook kleurstoffen van Americolor zoals goud zilver enz daar kun je wel regelrecht op je taart mee schilderen.

In ieder geval Welkom op het forum en heel veel plezier met alles wat je gaat maken!!

9

Ik heb zon klein flesje alcohol uit de web shop, 2,95 e geloof ik.
Zou het even vragen dus als je toch kleurstof gaat halen.

10

Nou ik mag zeggen dat het is gelukt. Ik zou het graag willen laten zien maar heb geen idee hoe ik de foto erop zet. Ik heb hem op de pc staan maar weet niet hoe ik het hierop zet. :s

11

ik ben pas bij Annelies geweest en gebruikt gewoon water om te verdunnen volgens haar maakt het allemaal niet uit :)

enne, voor wat betreft het plaatsten, lees even de sticky bovenin de rubriek, het is echt niet moeilijk hoor ;)

Welkom!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!