1

Onderwerp: silverwood ronde 1 persoons

Wij hebben de silverwood gekocht. Wij moeten een hoop 1 persoons gebakjes maken namelijk.
Kan iemand ons vertellen hoeveel beslag je in 1tje moet doen.
Hadden al 20 gram gedaan maar dan loopt hij mega over. Ook worden ze heel erg smal. De volgende lading zit er nu in en daar zit maar 15 gram in maar ook dat komt er al over heen.
Best wel (PIEP) want op aanraden dit bakblik gekocht maar had sneller klaar geweest denk ik als we gewoon 1 grote ronde of vierkante hadden gebakken en rond uitgestoken.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat als je eenmaal weet hoeveel erin moet je de perfecte 1 persoonsgebakjes hebt

MAARRE ondertussen HEEEEEEEEEELLLLLLLLUUUUUUUUUUPPPPPPP

2

Re: silverwood ronde 1 persoons

helemaal niemand???

Dan gaan we maar gewoon een grote vierkante taart bakken en dan de rondjes uitsteken.

Ik heb ze laatst voor het eerst gemaakt en op gevoel gevuld.
Het bleek degene die ik net iets minder dan de helft gevuld had waren goed qua hoogte. Ik heb niet gewogen maar op het oog gedaan en ik had de fijne cake mix van koopmans gebruikt.

Groetjes van Nicole!!

4

Ik heb ze ook en gevuld tot/onder de helft. Met biscuitmix. Ik vond het waardeloos, dus volgende keer doe ik het met cake of cupcake mix.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

5

ik heb bericht trouwens gehad en het blijkt dat deze niet werken met biscuitmix  :s  (daar had ik ze nou net voor nodig)
Deze hebben de zwaarte van boter nodig om de taart beneden te houden dus alleen cakemix of cupcakemix werkt hierbij

6

Dat verbaast me niet echt eigenlijk. Ze zijn qua grootte vergelijkbaar met cupcakes, die doe je toch ook niet van biscuitmix?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Maar de 1 persoonstaartjes wilden ze van kapsel.
Dus vandaar dat ik zoiets had van dat is makkelijk.
Nu is het dus eigenlijk gewoon zonde geweest dat ik ze heb gekocht. Persoonlijk denk ik dat dat er wel bij had moeten staan.

8

Je kunt toch platen bakken van biscuitdeeg, ze met deze rondjes uitsteken en dan kun je ze terug in de vorm vullen met mousse of zo en dan laten opstijven, dan behouden ze hun vorm. Wel leuk!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

9

Ik heb ze ook en ben er super tevreden mee! Ik heb er o.a. wortelcakejes in gebakken. je kunt ook met dit vormpje rondjes uitsteken, dan vullen met mousse en dan een glanzende laag erover, super leuke gebakjes!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

10

Heidimaris schreef:

Je kunt toch platen bakken van biscuitdeeg, ze met deze rondjes uitsteken en dan kun je ze terug in de vorm vullen met mousse of zo en dan laten opstijven, dan behouden ze hun vorm. Wel leuk!

ja maar dan gooi je zoveel weg en is de hoogte niet altijd hetzelfde en heb je kans dat je ze indrukt

11

Hoe meer laagjes bisquit, hoe minder kans op indrukken. Is toch hetzelfde als je ze in het geheel bakt en dan doorsnijdt en vult? :think:

Wat je overhoudt is lekker voor cakepops/balletjes  :Y

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi