1

Onderwerp: buttercream icing

Ik zag op de site van wilton hele leuke voorjaarcupcakes met bloemetjes
http://www.wilton.com/idea/Pick-a-Click-Cupcake

Hoe je het moet maken staat er ook bij alleen helaas in  het Engels.
Nu hebben ze het over buttercream icing. http://www.wilton.com/recipe/Buttercream-Icing
Weet iemand voor mij wat dit is en hoe ik dit moet maken?

Re: buttercream icing

volgens mij heb ik het zelf al gevonden en is het denk ik het recept van royal icing op de site.
Nu wil ik graag nog weten van iemand die hier ervaring mee heeft of je dit kunt kleuren en of dit hard word. wil het op de koekjes gebruiken

3

Ik heb eens zitten googlen en die "solid vegetable shortening" schijnt gewoon de crisco te zijn.
Dus dan zit er:
1/2 cup crisco (te koop in de webshop)
1/2 cup zachte boter
1 theelepel vanille extract (ook te koop in de webshop)
4 cups gezeefde poedersuiker
en 2 eetlepels melk in.

Dus ik denk dat je dit gewoon hier in nederland ook kan maken. Uitproberen zou ik zeggen en veel succes. Ze zien er namelijk heel leuk uit,.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

het is niet het recept van royal icing op de site. Bij buttrecream icing moet er iig nog boter doorheen. ik moet nu weg, maar als ik later tijd heb dan zal ik het vertalen voor je.

5

zie dat het er al staat. tegelijk getypt.

Mmar met de royal icing zou ik wel de koekjes mee kunnen versieren of heb ik hier niks aan, waar versierd men ze hiermee in Nederland.

Sorry ottelien is dat recept wat je geeft voor de versieing?? ben blond snap het niet gelijk, want kan ik daar dan kleurstof voor kleur in doen?

7

Dit recept is voor de buttercream. dat is dat spul wat je op de de cc smeert. Hier kan je ook een kleurtje aan toevoegen als je dat wilt.

Volgens mij, maar ik lees altijd minder goed dan ik kijk, staat er een koekje (de bloem) ingestoken op een stokje. Deze bloem is volgens mij wel versiert met royal icing (of in ieder geval kan dat ook).

Dus de royal icing heb je niet voor niets. Je kan er ook vlinders mee maken. Heb ik nog niet aangedurft, maar dat duurt niet lang meer.

Groetjes, Ilonka

kan ik voor op de cc te smeren ook de botercreme vanuit de webshop gebruiken, hier kan ik toch ook een kleurtje aan toevoegen of zegt jouw ervaring dat dit niet lekker is.
en de royal icing word dus hard.
Ga het gewoon proberen, heb het ook nog nooit gedaan, maar aldoende leert men toch.
Alvast bedankt voor al je tips

9

Ik maak de botercreme (extra)  altijd zelf. Die van de webshop hoop ik morgen te krijgen. Ik hoor daar zoveel goeds over hier op de site.
Royal icing kan ook, maar wordt in ieder geval hard, net als glazuur. De botercreme mix kan zeker ook op de cc.

Ik zag in een andere topic dat je ook al info over de koekjes op steeltjes aan het vragen was. Je bent dus al van start gegaan. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Wel een foto plaatsen hoor!!

Groetjes, Ilonka

10

Royal icing wordt hard. Maar als je er glycerine aan toe voegt (te koop in webshop) dan wordt het niet hard, alleen het buitenste.

Bedankt voor alle tips, kan hier goed mee aan de slag.
Als het klaar is zal ik proberen een foto te plaatsen is mij tot nu toe nog niet gelukt.

12

Hallo,

Zou iemand voor mij de verhoudingen in het nederlands kunnen aangeven?
Ik weet niet hoeveel er met cup's bedoelt wordt.
En kun je dit alleen maar maken met eiwitpoeder? Zag in een nader recept dat er eiwitpoeder gebruikt wordt (staat niet hierboven)

alvast bedankt

Groetjes Sam

13

Dit is een topic van bijna 2 jaar oud. Ondertussen vind je gewoon het recept op de website: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/193/Buttercream/

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Marianne,

bedankt voor de link.
Echter kun je dit ook maken met verse eiwit?
En ik las ergens ook iets over gepasteuriseerde eiwit kun je dit zelf maken of kun je dat ergens kopen?

15

nee, ook geen gepasteuriseerd eiwit, de eiwitpoeder zorgt voor het korsten van de BC zodat de buitenrand ietwat droog wordt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs