1

Onderwerp: vliegende vlinders

ik wil een taart maken met uit het midden vliegende vlinders, maar nu vraag ik mij af hoe ik het ijzerdraad vastmaak aan de vlinders.
gewoon met fondant of met royal icing?
ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen!

2

Re: vliegende vlinders

Ik heb dit even gekopieerd uit de FAQ

Door een figuurtje dik uit te steken kun je het op draad zetten, steek hiervoor de draad er aan de onderkant in en laat het goed drogen. Je kunt ook 2 keer iets uitsteken om ze daarna op elkaar te plakken met de draad er tussen, als je het uiteinde van het draad (wat tussen je fondant of marsepein komt) een beetje ombuigt blijft het beter zitten.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Wanneer je de vlinder hebt uitgestoken/gemaakt prik je met het ijzerdraadje een gaatje in de vlinder. Dan laat je de vlinder drogen. Soms pak ik RI, maar ook vaak poedersuiker met water. Wel heel dik maken. Dan steek ik daar het ijzerdraadje in en dat weer in het al gemaakte gaatje in de vlinder. Blijft goed plakken, tenminste bij mij.. :Y

4

super bedankt! ga het vanavond gelijk proberen.

Ik zou het uiteinde van het draadje even ombuigen tot een klein rondje , zo is het minder scherp en zakt het minder snel door je vlinder. Tevens zou ik de ijzerdraadjes in een rietje doen en deze in de taart steken. Maar dat had je misschien al zelf bedacht. Veel succes !!