1

Onderwerp: hoe marsepein makkelijker te kneden?tips?

Ik wil voor mijn verjaardag een stapeltaart van 3 lagen maken en dan heb je aardig wat marsepein nodig en uiteraard moet je dat allemaal kneden.

Wie heeft er tips om het wat makkelijker te kneden?
Ik heb een vorm van reuma en dus na een paar stukjes kneden krijg ik vreselijke pijn in mijn handen :s

Wie kan mij helpen met een tip?

2

Re: hoe marsepein makkelijker te kneden?tips?

Ik krijg ook zere handen van het kneden en uitrollen en ik laat dat als het even kan door mijn man doen. Maar als die niet in de buurt is doe ik de marsepein heel even in de magnetron. De marsepein is dan niet warm maar wel een stuk soepeler.

Groetjes, Pauline

Ik doe het ook even in de magnetron, anders gaan mijn handen en polsen ook protersteren. Kort natuurlijk, liever 2 x kort dan 1 x te lang  :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

4

met kleine porties beginnen, als het wat soepeler is kan het bij elkaar.
Niet met je vingers kneden maar je marsepein op je werkblad leggen en met je handpalmen duwen, dubbel vouwen en weer duwen, dubbel vouwen en duwen, dubbel vouwen en duwen.
Zo lukt het mij i.i.g. vrij aardig om zonder te veel pijn toch te taarten.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

5

Hoelang in de magnetron? 10 seconden?

6

Ik doe 5 sec. op de ontdooistand, afhankelijk van de hoeveelheid iets langer.
Gewoon ff proberen, succes

Groetjes van Veerle

7

Je wilt vast graag marsepein gebruiken maar weleens gedacht aan fondant? Er zijn een aantal merken die veel lichter kleuren/kneden dan marsepein. Onder andere vanwege de zere handen die ik kreeg van marsepein ben ik op fondant overgestapt en het bevalt prima.

Say YES with joy. Say NO without fear.

8

Ik gebruik lekker de rolstok zo tussendoor hihi  :), werkt prima bij mij, zeker bij het kleuren  :Y.

O.a. Cupcake pop mold, strasslint, bling bling taarttoppers, cupcake doosjes, legoblokjes mold, paarse spiral rolling pin, Hello Kitty, op www.cupcakes-taart.nl

9

Ik weet niet meer wie het zei, maar er zijn mensen die kneden ( en kleuren) met een broodbakmachine. Misschien is dat een optie...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart