1

Onderwerp: Beslag bewaren

Als ik biscuit beslag maak, hoe lang kan ik dat beslag dan bewaren voordat ik er een kapsel mee bak?  Ik maak nl liever in een keer een grotere hoeveelheid beslag zodat ik achter elkaar 2 of drie kapsels kan bakken. (er kan er maar 1 tegelijk in mijn oven  :s )
En als ik inderdaad dit beslag even kan bewaren, moet dat dan in de koelkast, of op kamertemperatuur? 

Moet ik trouwens de oven steeds weer laten afkoelen voor ik een volgende kapsel wil bakken?

Hartelijk dank van een nog niet zo heel ervaren bakster (maar het gaat steeds beter!! :Y )

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

2

Re: Beslag bewaren

Ik bak wel vaker 2 of 3 kapsels na elkaar en maak in 1 x het beslag (althans de hoeveelheid die in mijn mixer past)

Ik laat het gewoon op het aanrecht staan en hoog uit nog even vlotjes de mixer er door, en de oven laat ik ook niet afkoelen...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Als je beslag maakt van de mix dan kan dat. Als je het zelf maakt kan het niet. En je hoeft je oven niet af te laten koelen hoor. Hij moet toch juist voorverwarmd worden voor je je vorm erin kan zetten? En als je met oplopende temp. bakt, dan lijkt het me genoeg om je temp. terug te draaien en als je de oven open doet koelt het toch ook al wat af.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ja, ik maak beslag van de mix van funcakes. Dus dat zou goed moeten komen. Hartstikke mooi, dat kan ik dus deze week met een gerust hart gaan doen.

En nog even over het voorverwarmen: dat doe ik dus niet, en ik bak ook niet met oplopende temperatuur. Ik heb een heteluchtoven en  ik bak het kapsel in 40 minuten op 160 graden. Is tot nu toe nog geen enkele keer fout gegaan......
(misschien toch meer geluk dan wijsheid??  ;) )

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......