1

Onderwerp: Hoeveel kapsels tegelijk bakken?

Ik wilde afgelopen weekend een stapeltaart maken maar 1 van de taarten was niet goed gebakken omdat ik een kleine oven heb (combi oven, wel de grootste maat). Ik zou dan steeds 1 kapsel per keer moeten bakken en dat lijkt me niet handig. Hoe doen jullie dat?

2

Re: Hoeveel kapsels tegelijk bakken?

Ik heb ook een kleine oven en bak er alleen twee als het dermate kleine vormen zijn dat ze naast elkaar passen. Boven elkaar heb ik geen goede ervaringen mee, met de warmteverdeling enzo. Ik bak de rest allemaal 1 voor 1...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Ik heb laatst 2 kapsels tegelijk gebakken, die waren allebei 20 cm. Dat ging prima, ik moest ze wel iets langer bakken dan normaal.

Ik denk dat het bij verschillende maten wel lastig wordt omdat grotere kapsels een langere baktijd nodig hebben.

Groetjes, Monica

4

Ik kan er 3 tegelijk in mijn combi (17,5 tot 20 cm doorsnee).
2 boven naast elkaar en eentje onder. Gaat altijd prima

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

ik kan er wel 3 of 4 tegelijk bakken, dus het hangt helemaal van de maat van je oven af...

Groetjes, Dorothea.

6

Maar als jullie workshops geven dan zit er niets anders op dan de kapsels stuk voor stuk te bakken (bij een kleine oven dus)?

7

ik kan in mijn combi wel 2 boven elkaar bakken. de onderste gaat op een heel laag uitstortrooster onder in de oven en de 2 e op een hoog rooster erboven.  gaat prima, maar ze zijn dan wel de zelfde maat...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

8

Theodora schreef:

Maar als jullie workshops geven dan zit er niets anders op dan de kapsels stuk voor stuk te bakken (bij een kleine oven dus)?

Als er geen twee inpassen...zit er inderdaad niks anders op!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl