1

Onderwerp: Patchwork cutters en dusten?

Lieve allemaal,

ik heb kei mooie patchwork cutters van visjes (gebruikt op mijn diploma-taart voor Merel) en die heb ik geverfd met wat aagelengde kleurstof. Ik had ze pas geverfd toen ze al droog waren en ik was er niet helemaal tevreden over. Ze braken snel en het resultaat was vlekkerig.

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/DiplomaA005.jpg

Ook heb ik de patchwork cutters vlinders en die wil ik binnenkort ook graag gaan gebruiken. Enneh, leuke safari-tappits die ik ook graag wil gebruiken...

Ik gebruik gumpaste of mexican paste nr 2.

Hoe kleuren jullie deze tere decoraties? Dustpoeder? Zo ja, welke zijn dan fijn? Kun je dustpoeders ook mengen om verschillende kleuren te krijgen of alleen als je het met alcohol aanmaakt (dat lijkt me wel namelijk).

Bedankt alvast voor het meedenken!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: Patchwork cutters en dusten?

Dusten gaat wel goed hoor inderdaad. Ik heb geen speciaal merk dat ik goed/fijn vind. Tot nu toe bevalt alles wat ik heb wel goed! Kies gewoon een mooie kleur uit... Glanspoedertjes zijn ook altijd leuk.

Je kunt de dust ook zo onderling mengen. Dat is geen probleem.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3

lilo schreef:

Dusten gaat wel goed hoor inderdaad. Ik heb geen speciaal merk dat ik goed/fijn vind. Tot nu toe bevalt alles wat ik heb wel goed! Kies gewoon een mooie kleur uit... Glanspoedertjes zijn ook altijd leuk.

Je kunt de dust ook zo onderling mengen. Dat is geen probleem.

En dust jij als ze nog zacht zijn of na het uitharden pas?

Bedankt!!

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

4

Hoi,
Ik heb ook die dolfijnencutter gebruikt , gewoon met fondant, uit laten harden en toen dustpoeder met speciale alcohol voor voeding vermengd en geverfd, ging prima. hieronder het resultaat
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWCXHMS8.jpg

Groetjes Ans

5

Dusten geeft toch een ander effect dan verven. Als het kan vind ik dusten mooier.
Als je de pwc hebt gebruikt zit er vaak nog wat crisco op, daar blijft de dust lekker aan plakken, vooral als je plaatje nog niet helemaal droog is. Op crisco blijft verf juist weer niet zo goed zitten...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Ik den dat ik het meestal dust of verf als het uitgehard is eigenlijk... zo vaak doe ik het nou oko weer niet... wel met flowerpaste bloemen of blaadjes, komt uiteindelijk op hetzelfde neer.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !