1

Onderwerp: Kwasten?

Goede morgen allemaal,

Ik ben benieuwd met welke kwasten je allemaal kan verven op een taart. Kan dat gewoon met de wat grotere kwasten die je bij een hobby winkel kan kopen om normaal mee te verven? Heb namelijk wel kleine penseeltjes uit de shop maar zoek allerlei verschillende formaten maar wist niet goed of dat ook die kwasten zijn. Wie kan mij helpen:)?

Groetjes

Re: Kwasten?

Ik doe het ook met hobbykwasten uit de hobbywinkel. Je moet wel goed kijken of ze niet "uitharen"!

:D He dat is snel!
Daar moet ik inderdaad goed opletten zou dat zelf niet zo fijn vinden een haar op mijn taart dus daar had ik ook aan gedacht maar dan weet ik dat...vanmiddag de stad in haha  :lol:

Ik heb het dus gehad, maar had het niet gelijk door. Dacht ineens: Wat ziet die roos er raar uit.... Vol met haartjes, smakelijk eten  :lol:

Nieuwe styl van decoractie....haha! Nee zal er extra goed opletten dankje voor het snelle antwoord :)

6

taartjesdroom schreef:

Ik doe het ook met hobbykwasten uit de hobbywinkel. Je moet wel goed kijken of ze niet "uitharen"!

dat vind ik dus een crime met alle goedkope action en blokker penselen, die verharen harder dan mijn hond :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

7

Ik heb de kwasten van de Action, ben erg tevreden, geen last van haartjes die eruit vallen

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

ik dacht dat je speciale voedselveilige kwasten moest gebruiken . als dat niet hoeft kan ik voortaan ook andere goedkopere kwasten gebruiken. heb net een wilton set gekocht  :s . niet schokkend duur, 6 euro geloof ik, maar toch....

9

Die van wilton vind ik erg fijn, maar ook daarmee ben ik weleens een haartje tegen gekomen...
Verder zit hier een winkeltje met verfspullen, daar haal ik mijn kwasten (die hebben ook super super super klein). En doordat daar de kwaliteit zo goed is, verlies ik geen haren en vertrouw ik het ook wel op een taart (maar meestal voor bloemen etc.)

10

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

CindyM schreef:

ik dacht dat je speciale voedselveilige kwasten moest gebruiken . als dat niet hoeft kan ik voortaan ook andere goedkopere kwasten gebruiken. heb net een wilton set gekocht  :s . niet schokkend duur, 6 euro geloof ik, maar toch....

Voor een beetje kwast bij een hobbyzaak ben je ook zo'n bedrag wel kwijt als je drie kwasten koopt.

Groetjes Karine

12

Kaatjekikker schreef:
CindyM schreef:

Voor een beetje kwast bij een hobbyzaak ben je ook zo'n bedrag wel kwijt als je drie kwasten koopt.

behalve die wilton zijn de de andere kwasten volgens mij van bruynzeel, en dat zijn ze in de hobbywinkel ook

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Ik heb zelf ooit een keer een setje goedkope kwastjes gekocht, uit de verpakking gehaald en meteen weer weggegooid... Van die setjes zat er iets in de kwast zodat hij mooi in model bleef... Geen idee wat het was maar de kwasten waren helemaal hard, dat vertrouwde ik niet!

14

Maar dat "iets" spoel je uit met water en het is eruit. Dit spul is idd om de kwast goed in model te houden in de winkel.

Om je penselen zelf goed in model te houden, maak je je penseeltje nat en vorm je de haartjes tot een puntje, dan het hoesje erover en wegleggen (liefst rechtop)

Groetjes, Anita