1

Onderwerp: Koekjes decoreren met supermarktglazuur?

Ik ben van plan allerlei lekkers te bakken voor mijn vriend met valentijn,
Hij is dol op suikerkoekjes en vind de lillifee glazuur van de supermarkt zo ontzettend lekker.

Nu zag ik net deze superleuke koekjes;
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=133370

Maar zou ik zoiets ook kunnen bereiken met de lillifee glazuur?
Zou ik dat evt kunnen verdunnen met water/melk, of juist verdikken, zodat ik zo'n buitenlijntje kan spuiten en hem dan op kan vullen, stipjes kan maken, etc?
Ze hebben deze ook in witte variant, die is ook erg lekker en wel heel makkelijk te gebruiken, als ik hem zou kunnen kleuren en verdunnen of verdikken?

Ik heb namelijk eens royal icing geprobeerd te maken, maar dit deed ik met eiwit ipv eiwitpoeder, en dat was toch niet zo lekker als die van de supermarkt..

2

Re: Koekjes decoreren met supermarktglazuur?

Geen flauw idee of je die ook kan verdikken om heel eerlijk te zijn  :s  Werk zelf altijd met royal icing.

Volgens mij zit door de glazuur van Lillifee wat smaakstof ... frambozen of aardbeien, iets in die richting in ieder geval.

The Cake Is Not A Lie!!!

3

Anders alleen het randje van Royal icing. Dit laten harden en dan opvullen met lillifee glazuur....

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Maar de royal icing gaat dus niet goed bij mij omdat ik geen eiwitpoeder heb/kan vinden in de winkel :P En ik denk nooit dat ik dat dezelfde kleur kan krijgen? zou niet zo'n probleem zijn als ik dan een wit randje doe ofzo, evt..

En idd, het lillifee glazuur smaakt een beetje naar frambozen, daarom vindt hij het zo lekker denk ik :D

5

wat ik heb gedaan is een rolletje fondant langs de omtrek en dan met supermarkt glazuur invullen :-)

6

Oh, dat is ook een goeie!
Zou dat ook met marsepein werken?

7

denk het wel