1

Onderwerp: verschil botercreme en botercreme mix?

Kunnen jullie vertellen wat het verschil is met zelf botercreme maken (boter met poedersuiker) of botercreme maken met de botercreme mix?

2

Re: verschil botercreme en botercreme mix?

Boter met poedersuiker is wat het zegt: boter met poedersuiker. Botercrème mix heeft veel meer ingrediënten en is dus gewoon iets anders :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

en voor de meeste dus ook lekkerder?

4

Ik vind van wel. Ik moet er niet aan denken alleen boter en suiker tussen mijn taart te smeren, maar er zijn er die het wel doen. Misschien dat het met een smaakje meevalt.

Botercrème van mix is echt anders, smaakt lekker en als het goed is klaargemaakt niet meer boterig.

5 Laatst bewerkt door Esther68 (30-01-2011 00:33)

Ja, je moet echt eens de mix poberen  :Y , die is echt anders dan de 1:1. De 1:1 (poedersuiker + boter) gebruik ik echt alleen voor dijkjes en om mee af te smeren. Maar om te vullen gebruik ik de mix. Die is luchtiger.

6

ik vind de mix veel lekkerder, bij 1:1 blijf je de poedersuiker proeven beetje korrelig

en de mix is inderdaad ook fijner van structuur

groetjes Willeke

7

Ja, 'k heb gisteren de vergelijkende warentest gedaan: de botercrememix is erg lekker! En 1:1 botercreme alleen bruikbaar voor afsmeren...
Vind het wel jammer dat je de botercrememix niet kunt gebruikten voor afsmeren (vanwege water dat je toe moet voegen).

8

ik heb zelf nog nooit zelf botercreme gemaakt
en ben wel erg versaaft aan de mix
ik gooi er vanalles doorheen cacoa of bailys maar ook gesmolte ijscupjes met ameretto smaak das zooooo lekker
elke keer maak ik ook eerst de botercreme en dan verzin ik er weer wat bij

kijk niet naar het verleden maar naar wat de toekomst je brengt
www.my-cake.webs.com

9

je kan wel afsmeren met mix zegt men

10

Je kunt de botercreme van mix ook prima gebruiken om af te smeren hoor. De fondant lijdt daar echt niet onder. Ik doe het regelmatig. Gaat altijd goed.

Groeten,
Nathalie

11

nea1970 schreef:

Je kunt de botercreme van mix ook prima gebruiken om af te smeren hoor. De fondant lijdt daar echt niet onder. Ik doe het regelmatig. Gaat altijd goed.

Toch zijn daar op dit forum de meningen over verdeeld..............en door het water dat erbij zit loop je een bepaald risico. Heb wel gelezen dat er minder water bij wordt gedaan, om dat risico te beperken........ik durf het in ieder geval niet aan en smeer af met de 1:1 wel met een smaakje van patidess erdoorheen.............

12

ik gebruik bc mix altijd om af te smeeren ook met marsepein en fondant
is er een andere betere manier dan

www.my-cake.webs.com

13

Ja, de andere manier is met 1:1 afsmeren.

Toevallig kwam ik er gisteren bij een workshop er weer achter waarom ik het risico nooit neem. Door verschil in temperatuur wil het goed mengen van boter & vocht nog wel eens lastig zijn; in je schaal heet dat schiften, dan moet je nog langer mixen en evt. licht verwarmen door je kom in warm water te zetten. Maar stel nou dat het nèt aan is, en je smeert er mee af, en je taart staat net wat te koud. Of het is net niet goed gemixt. Dan krijg je dus het "schift-effect" direct onder je marsepein/rolfondant. En dus direct vocht eronder.
Dat is het risico wat je loopt als je afsmeert met botercrème van mix.

Dus: goed klaargemaakt zal het risico klein zijn, maar ik neem het niet :)

14

heb nu ong een taart of 10 pas gebakken maar moet zeggen dat ik nog nooit geen problemen heb gehad met de mix
mix altijd wel erg goed alles hoor

www.my-cake.webs.com

15

Als het een grote taart is, gestapeld ofzo, wil ik nog wel eens 1:1 maken, maar anders gebruik ik de mix. Ik doe er per wel minder vocht bij dat het recept...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

16

Dank jullie wel voor alle antwoorden