1

Onderwerp: [help!!] hoe bal stutten op taart?

Hoi!

Ik wil een planetentaart maken en op de bovenste laag een bal stutten als 'planeet'. Wie weet hoe ik een bal het beste kan stutten??

Hoor het graag

Ik meld mezelf even, weet niet of ik goed sta..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Re: [help!!] hoe bal stutten op taart?

[move]--> td algemeen :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Wat bedoel je precies met stutten?
Komt de planeet direct op de taart, dan zou ik ongekookte spagetti of een satéprikker er in prikken en dan in de taart prikken.

Dat is toch een TAART waard!

4

Ik zit ook met dit 'probleem'. Ik wil nl. een discotaart maken met een discobal bovenop de bovenste taart (25, 20 en 15 cm). Ik denk dat ik een minikarton onder de bal leg. In de 15 cm steek ik dan een dowel, voor de zekerheid...

5

Heb dit nog nooit gedaan, maar ik zou de bal op een klein kartonnetje doen en dan stutten met twee dowels op de taart eronder. Ook zou ik dan 1 lange dowel doen in de bal en deze dan door laten lopen tot de onderste taart zodat de bal niet gaat schuiven. Maarrr vooralsnog, ik heb dit nog niet geprobeerd :)

6

Spaghettie zou ik niet doen, breekt snel af en wordt zacht door de vulling

Veel taart plezier

7

Ik heb het nooit eerde gedaan, maar ik zou een soort 'tri-pod' maken: drie stutmiddelen  (dowels, spaghetti, chocosticks; net waar ik het meest vertrouwen in zou hebben), die vrij dicht bij elkaar in de taart steken en er een klein stukje bovenuit laten piepen. Daarop de bal prikken of balanceren en met royal icing vastplakken. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8 Laatst bewerkt door Adrienne (30-01-2011 07:38)

Oops, 2X ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>