Onderwerp: lijm van tylose?
Hey dames/heren,
hoe werkt dat, lijm maken van tylose? en plakt 't dan ook goed?
gr, Cat
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » lijm van tylose?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hey dames/heren,
hoe werkt dat, lijm maken van tylose? en plakt 't dan ook goed?
gr, Cat
Mengen met water, ik heb het in een potje, het plakt super.
zou fijn zijn bumba is 'n arm aan 't verliezen
het moet eerst wel een poosje staan voor je het kunt gebruiken, eerst zie je allemaal vlokjes/schilfers in je mengsel, na een poosje rusten gaan die vanzelf weg.
Ja en dan idd een nachtje laten inwerken.
Tylose bij het water, bakje even schudden. En dan de dag erna is het een goede substantie.
en hoeveel op hoeveel? 1 theelepel met een paar druppels? of een scheut?
IK heb een klein bakje, daar doe ik een laagje water in. Halve theelepel tylose erbij. En als dat te dik blijft, dan gaat er een klein scheutje water bij.
Een gevalletje trial and error
je bent maar heel weinig tylose nodig.
Ik meet het nooit precies af, ik denk dat je voor 1theelepel al wel 50cc water nodig bent.
Als je het gemaakt hebt en het heeft een poosje gestaan en het is te dik geworden kun je er een beetje water bij doen en dan weer doorroeren of schudden, dan kun je het wel direct gebruiken.
Bij mij staat de tyloselijm geen nacht in te werken, na 1 uur kan ik het al wel gebruiken.
Ik gebruik het ook vrij snel. En weet niet eens de verhouding, als het behanglijmdikte is, is het goed.
Hoi hoi,
Ik heb ook nog even een vraag: hoe lang is dan houdbaar als je er lijm van hebt gemaakt?
Groetjes Susanne
Ik had de moed van t zelf maken van lijm al opgegeven na een paar verwoede pogingen, maar met bovenstaande tips ga ik toch nog een keer aan de slag, al ben ik over de kant en klare lijm ook erg tevreden...
Hoi hoi,
Ik heb ook nog even een vraag: hoe lang is dan houdbaar als je er lijm van hebt gemaakt?Groetjes Susanne
Volgens mij is het ong. 2 weken houdbaar, maar zelf bewaar ik het nooit langer dan een week en gooi het dan weg, je hebt maar zo weinig tylose nodig, dus duur is het niet. Met het weggooien wel opletten dat je het niet dor de gootsteen spoelt, heb begrepen dat dat nog weleens verstoppingen op kan leveren.
groetjes el
Suus bakt taart schreef:Hoi hoi,
Ik heb ook nog even een vraag: hoe lang is dan houdbaar als je er lijm van hebt gemaakt?Groetjes Susanne
Volgens mij is het ong. 2 weken houdbaar, maar zelf bewaar ik het nooit langer dan een week en gooi het dan weg, je hebt maar zo weinig tylose nodig, dus duur is het niet. Met het weggooien wel opletten dat je het niet dor de gootsteen spoelt, heb begrepen dat dat nog weleens verstoppingen op kan leveren.
groetjes el
oh je dat wist ik niet... heb eergister met een half theelepeltje zo'n 120 ml gemaakt het werd een stuk dikker dan verwacht zelfs met zo;n beetje poeder. ik had al bedacht om het ook te gebruiken voor een taart van 19 febr
dat kan wel hoor, als je het koel en dicht verpakt, dus afgesloten met een dekseltje.
Ik doe altijd een jampotje vol met lauw water en daar ongeveer 1 eetlepel tylose bij... even schudden..er komen dan witte vlokjes in... nachtje laten staan en klaar is keer.. heb gister nog een potje gemaakt :-)
dat kan wel hoor, als je het koel en dicht verpakt, dus afgesloten met een dekseltje.
ok, ik heb het idd in een oud flesje van de kids gemaakt.... omdat er een deksel op kan en in de kast in de huiskamer bewaard... hij gaat na mijn taart straks in de kast in de keuken..
1 advies voor iedereen die veel lijm in 1 keer aanmaakt. haal er kleine beetjes uit met een schone lepel oid, gebruik alleen die lijm bij je taart. Zo hou je je voorraadje lijm schoon van restjes suiker/fondant/marsepein etc etc.
haha, waar je allemaal niet bij stil staat bij een taart..... ok. zo ff een apart bakje voor vandaag neerzetten.
1 advies voor iedereen die veel lijm in 1 keer aanmaakt. haal er kleine beetjes uit met een schone lepel oid, gebruik alleen die lijm bij je taart. Zo hou je je voorraadje lijm schoon van restjes suiker/fondant/marsepein etc etc.
Ik haal er inderdaad iedere keer 1 lepeltje uit.. dan weet ik zeker dat er geen "besmetting" is..
Das een goede tip, ik moet iedere keer lijm weggooien, omdat er troep in zit. (soms alleen van de kleurstof, maar dan vertrouw ik het al niet meer.) Bedankt!
Genoeg tips al gekregen. En door de gootsteen is inderdaad niet zo'n heel goed idee..
Als je geen zin hebt in een loodgieter in ieder geval
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » lijm van tylose?