1

Onderwerp: Bovenste laagje van biscuit

laat los als ik de taart afsmeer. Dit is de eerste keer dat dit gebeurt. Dat dunne bruinige laagje zit erg losjes en bij de minste aanraking laat het los. Iemand een idee hoe dat kan?

Ik heb mezelf al gemeld of ik goed sta. :cool:

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

Re: Bovenste laagje van biscuit

[move]--> bakken&vullen

Omdat er iets mis is met je biscuit, wat door het bakken oid kan komen :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik had het ook vaak. Zeker als ik mijn vorm invette met Baukje of Wilton Release. Hier ben ik nu van afgestapt en vet alleen nog maar in met boter met bloem. Echt geen last meer van.

Jacqueline

yakefrank schreef:

Ik had het ook vaak. Zeker als ik mijn vorm invette met Baukje of Wilton Release. Hier ben ik nu van afgestapt en vet alleen nog maar in met boter met bloem. Echt geen last meer van.

Ik heb het ook regelmatig. Ken deze tip niet, hoe doe je dat? Eerst met boter invetten en dan bloem stuiven?

ik gebruik wel spray maar laat de spray intrekken min 1 minuut, en veeg het daarna vrijwle compleet weg met een keukenpapiertje in de hoeken, geen last van lege randen :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

taartjesdroom schreef:
yakefrank schreef:

Ik heb het ook regelmatig. Ken deze tip niet, hoe doe je dat? Eerst met boter invetten en dan bloem stuiven?

Idd, eerst met boter invetten en dan de bloem er over heen. De overtollige bloem klop ik er altijd uit boven de gootsteen.

Jacqueline

7

Ik spray altijd met Baukje, ga daarna het beslag maken. Nergens last van.
Wat ik me nu wel bedenk, dit kapsel komt uit de vriezer, dat heb ik nog nooit gedaan. Bak altijd een dag voor ik de taart ga bekleden. Maar wilde vorige week gelijk een nieuwe bakvorm uitproberen, geen tijd om te bekleden dus in de vriezer. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Het is geen gezicht, het was een soort wave vorm, met de nadruk op was.
Ach we houden hem maar voor eigen gebruik, morgen ff bij schoonmoeder op de koffie. Zij wil hem zeker wel hebben  :D

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.