1

Onderwerp: Sushi taart

Nou het onderwerp vertelt al wat ik van plan ben om te gaan maken...
Mijn vraag is of iemand bekend is met het maken van sushi en dan met name het maken van rijstkorrels..heb je daar een handig tooltje voor of is het handmatig alle korrels handmatig rollen?
Waar ik aan zat te denken was gepofte rijst met suikerstroop ofzo zodat het een beetje blijft plakken?! Is dat iets??

2

Re: Sushi taart

Ik heb ergens een recept voor zoete sushi als dessert. Dat is dessertrijst met fruit. Ik ga even voor je spitten of ik dat ergens kan vinden...

3

Nou... Pak ik toch in een keer het goede boek haha.
Ik weet alleen niet of het precies is wat je zoekt :think:

Kook een stevige pap van 110 gram paprijst met 1liter melk, een mespunt zout en 75 gram suiker. Giet de rijstepap in een langwerpige schaal en laat de rijst volledig afkoelen en opstijven. Snij daarna in rechthoekjes om er nigiri sushi van de maken.

Als je bijvoorbeeld rolletjes van marsepein of fondant gaat maken, zou ik alleen de zijkanten een beetje bobbelen met een tooltje zodat het rijstkorrels lijken. Volgens mij zijn er al wat sushi taarten op het forum voorbij gekomen, heb je de zoekfunctie al geprobeerd om wat voorbeelden te zoeken?
Succes

ik zou ze wel allemaal van fondant maken :Y lekker voor de tv, plateau op schoot en lekker korrels maken :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door Quishiara (31-01-2011 13:29)

Hardstikke bedankt Robine!
Heb inderdaad gezocht naar sushitaarten, maar het was voor mij niet echt duidelijk hoe de rijstkorrels nou precies gemaakt zijn. iemand had zelf haar broer, geloof ik,  erbij geroepen om de rijstkorrels met de hand 1 voor 1 te rollen! En dat was ik dus niet van plan!