26

Re: HELP!! Ik heb mijn taart in de oven

Hij is wel gaar van binnen alleen de oven te vroeg open gedaan en te vroeg een sate prikker in gedaan.

ik heb nu de 26x26 die gaat altijd perfect.
de 30x30 heb ik nu in de vriezer misschien maak ik nog een nieuwe,
ik denk dat ik hem wel mooi kan krijgen...

ik twijfel om een nieuwe temaken
denk dat die ook fout gaat

Bijzondere taart decoratie.

27

26x26 cm taart is ook aan het in zaken in heb hem nu 55 min in de over en is nog niet gaar!.

Komt dat door het beslag..

28

Hey

Alle 2 de taarten zijn in gezakt.
Morgen doe ik nog een poging om te bakken!.
Alleen dan maak ik de kapsel niet zo hoog. dus doe er nu ook geen bakpapier in. Heb namelijk nooit problemen gehad met bakken tot vandaag  (Snik)...

Ik hoop echt zo dat het morgen goed gaat. Brengt heel veel frustratie eigenlijk z'n taartje.

Groetjes Tjasarina

29

Nog even een vraag van een groentje,
Waarom moet je een flowernail in de taart zetten als je hem bakt?
Liefs Sofie

30 Laatst bewerkt door Tjasarina (29-01-2011 09:13)

sofietroy schreef:

Nog even een vraag van een groentje,
Waarom moet je een flowernail in de taart zetten als je hem bakt?
Liefs Sofie

Hey Sofie

Als je de flowernail in het midden van je bakpan doet, word het binnenste van het taart geleidelijk gaar met de rest van de taart.

De flowernail die je om de kop dus met het ronde stuk in het midden van je bakblik, daar doe je je beslag om heen, en strijk je je beslag mooi strak en gelijk.

Dit heb ik zelf gisteren ook geleerd hahaha en het me taarten zijn echt super mooi geworden op 1 naar dan maar ja daar moet ik nog een oplossing voor vinden;)(die is in gezakt)...

Heel veel succes met bakken.

31

Owja niet te vergeten je moet de flowernail goed in vetten anders blijft de taart er aan kleven.

32

Ideaal!
Dat had ik zelf nou nooit kunnen bedenken maar ik vind het een geweldige tip!

33

je zegt 30 x 30 maar op de foto staat een ronde taart  :think:  als het een 30 rond is lijkt mij 12 eieren veel te veel.

Als je taart inzakt in de oven heb je of te vroeg de deur open gedaan of staat je temp te hoog.

als de bovekant bruin wordt, maar de binnenkant is nog niet gaar, dan leg je een rondje van aluminiumfolie op de bovenkant  om te voorkomen die daar aanbrandt.

Een flowernail is niet bedoelt om in de oven te doen, en kan gaan roesten. Dat jullie dat even weten :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

34

Eerlijk gezegd heb ik niet het hele topic gelezen, maar bij taarten vanaf 25 cm rond/vierkant gebruik ik bake even strips van Wilton. Dat werkt perfect!!!!!!  :Y  Geen flowernail  :nooo (die is hier helemaal niet voor bedoeld)
Ik bak op 150 gr. hetelucht en bv 30x30 vierkant ca. 55 min. Mijn biscuit komt dan volkomen vlak en gaar uit de oven  :D

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties