Onderwerp: help.. mijn stapeltaart zakt in elkaar

hoi,

Wie kan mij helpen. Ik heb vandaag 3 taarten op elkaar gestapeld. Ik heb gezorgd voor kartonnetjes en heb chocosticks gebruikt ter ondersteuning. Maar mijn taart is aan het verzakken..  :mad: 
Nou hoop ik dat het niet erger wordt, het is namelijk een bestelling  :s  :s  :s

Heeft iemand een tip hoe ik kan zorgen dat de taart niet erger in elkaar zakt? Ik heb net de taartjes een beetje opgetild en er nog wat chocosticks tussen proberen te stoppen, maar of het helpt...

Echt balen, de taart is verder zo gaaf geworden  :nooo

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/

2

Re: help.. mijn stapeltaart zakt in elkaar

kun je ze niet weer van elkaar halen en dan opnieuw stutten (met dowels en extra karton)?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik zou hem uit elkaar halen en opnieuw stutten, maar dan niet met chocosticks. Heb je nog satéprikkers in huis? Die kan je in rietjes steken.

Succes!

Jacqueline

4 Laatst bewerkt door Suus bakt taart (28-01-2011 23:18)

@ Carien Neej dat kan niet meer, helaas. Want ik heb de hele taart al gedecoreerd. En ik heb een weggetje over de 3 taarten gedrapeerd. Ik zag het te laat.

Volgende keer zal ik steviger kartonnetjes nemen. Bedankt voor de tips. Gelukkig is het goed gegaan. De taart is wel een beetje ingezakt, maar het is een berg dus eigenlijk staat het wel leuk  :lol:

De foto's zal ik nog showen. :Y

Groetjes Susanne

6

Suus bakt taart schreef:

Volgende keer zal ik steviger kartonnetjes nemen. Bedankt voor de tips. Gelukkig is het goed gegaan. De taart is wel een beetje ingezakt, maar het is een berg dus eigenlijk staat het wel leuk  :lol:

Groetjes Susanne

Ben benieuwd naar de foto's  :lol: ..... Maar ik denk dat de chocosticks de ''boosdoener' zijn en niet je kartonnetjes. Ik gebruik altijd houten dowels. Wil het risico niet lopen dat mijn taart inzakt....

Esther68 schreef:
Suus bakt taart schreef:

Groetjes Susanne

Ben benieuwd naar de foto's  :lol: ..... Maar ik denk dat de chocosticks de ''boosdoener' zijn en niet je kartonnetjes. Ik gebruik altijd houten dowels. Wil het risico niet lopen dat mijn taart inzakt....

Hoi Esther, de reden dat ik chocosticks gebruik is omdat je die ook lekke rkunt ipeten. Anders zitten er allemaal houten stokjes in.. Maar ja als dat het probleem is moet ik het misschien maar wel doen.

De taart heb ik op de geplaats op de taartenparade
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=133404

Groetjes Susanne

Inderdaad even van elkaar af halen, extra karton ertussen en stutten met ballonstokjes/sateprikker oid.
Let er wel op dat je ze goed recht naar beneden steekt....

Sterkte, hoop dat het goed komt!

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

9

volgende keer geen kartonnetjes meer gebruiken maar cakeboards en dowels of maisprikkers evt incombi met chocosticks, ook niet te kort afsnijden/knippen, beetje aan de buitenkant beginnen..want in het midden is je taart altijd iets lager en dan alle stokjes op dezelfde lengte maken, dus niet ieder stokje apart, dan zakt ie alsnog scheef.

10

Ik doe ál mijn stapeltaarten (zelfs 4-hoog) altijd met dubbele kartonnetjes, die goud/zilveren hier uit de webshop, in combinatie met houten dowels en er is er nog nooit één scheefgezakt.
Ik denk idd eerder dat het óf ligt aan de (scheefgezakte) chocosticks of het feit dat ze misschien niet allemaal even groot waren.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

11

denk ook dat het de chocosticks zijn. Ik stutte in het begin altijd met kitkat, totdat Suus me er op wees dat die misschien wel kunnen smelten oid en dat de taart dan zou kunnen inzakken, sindsdien altijd met lolliestokjes en nu op aanraden van Etty (werkt prima) met rietjes. Makkelijk, niet te veel knipwerk en wanneer je met cakeboards stapelt zakt je taart echt niet in met rietjes.

Als je maar weet waar je ze moet plaatsen..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

12 Laatst bewerkt door Bommeltje (31-01-2011 12:42)

Zorg ook voor voldoende stokjes.. liever te veel dan te weinig! als er dan 1 scheef zakt heeft dat niet zoveel invloed op de stapel

Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd stapel met 1 taart kartonnetje, en afwissel tussen rietjes, maiskolfprikkers en kitkat's en nog nooit een scheve taart heb gehad.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

maar als je dan de taart aansnijd moet je eerst die stokjes eruit prutsen... of hoe doen jullie dat? Dat lijkt me zo onhandig. :think:

Daarom dacht ik chocosticks, die kun je gewoon lekker opeten.
Ik heb ook wel eens "giraffenekken"gebruikt (chocoladekoekjes) dat ging toen goed.

Ik denk trouwens dat mijn chocosticksniet even hoog waren

14

Je ziet de dowels goed zitten en ze zijn er makkelijk uit te halen. Of wanneer ik er een zie trek ik die eruit. Het is niet zo dat je ze over het hoofd ziet en moet pulken, zeg maar..
Probeer het anders een keer  :Y