1

Onderwerp: mijn$#%^&&strikkentaart!

Iedereen heeft weleens zo'n taart, waarvan hij niet wordt zoals gehoopt. Nou, dit is de mijne!
Het was een bestelling. Een zwarte taart met een felroze strik. Nou heb ik fondant voor de strik gebruikt en dat kleurt toch echt heel anders dan marsepein! Heb 300 gr fondant weg kunnen doen, omdat de kleur vreselijk was, en toen opnieuw begonnen. Maar wat ik ook probeerde, het werd echt geen felroze, maar roze oranje!
Dus een beetje bang toen hij opgehaald werd, want hij was geen fehttp://www.mijnalbum.nl/Foto-HI4SZ4OS-D.jpglroze geworden.
Gelukkig vond ze m hartstikke mooi geworden, maar ik was zelf niet helemaal tevreden. Want de bloemetjes zitten niet voor niks op de strik, want daar zaten wat kleine scheurtjes hier en daar. Nou ja goed, zelf zie je altijd de dingen die je niet wilde. Ik laat m toch maar gewoon zien.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

2

Re: mijn$#%^&&strikkentaart!

nou, ik vind m echt heel mooi hoor. Ik dacht juist 'goh, wat leuk die bloemetjes erop'. haha, zo zie je maar dat hoewel het in jouw hoofd niet het perfecte plaatje is, dat het wel kan zijn voor de ontvanger. :thumb:

welkom in het land der baksels en creatieve oprispingen!

3

bij mij kleurt de fondant altijd heel goed.. heb je niet perongeluk een verkeerde kleur gebruikt? :P haha

en ik vind hem echt heel leuk..  dat contrast met zwart en roze.. :D

Yummie

4

Ik kleur mijn fondant ook zonder problemen, maar het is natuurlijk wel wit en dat maakt de kleur wel iets minder fel ja.

Maar leuke taart geworden hoor!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

5

Super leuke taart hoor!!  :Y  Ik vind die bloemetjes op de strik ook juist heel leuk  :o

6

Ik vind hem ook hartstikke leuk. Juist die bloemen maken het nu net zo leuk, ik zou er echt heel erg blij mee zijn als ik dit zou krijgen.

Ik weet zelf dat je jezelf dan rot ergert als het niet lukt en dan je dan moet gaan repareren, maar in dit geval is het volgens mij echt megamooi gelukt! Mijn complimenten :thumb:  :thumb:

7

Vind 'm erg leuk geworden hoor  :thumb:
Snap het alleen niet, ik krijg mijn fondant gewoon knal-roze...

8

Vind 'em harstikke mooi en tja wat heet fel?  :)  :)

9

vind je bloemen erg leuk op de strik  :thumb: ,
taartgroetjes Carla

Ik vind hem superleuk, en ik verwachte toch echt een drama te zien na het lezen van je titel :)
Ik vraag me trouwens wel af welke kleurstof je gebruikt hebt, want ik kleur ook al mijn fondant zelf...
Anyway, echt een leuke taart en die bloemetjes zijn juist erg schattig!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

11

Tja, ik zie toch gewoon een lief taartje met mooie strik en leuke bloemetjes erop! Ik denk dat je zelf meer last hebt van de dingen die in jouw ogen misgingen dan de ontvanger, die heeft er weinig weet van.

Behalve dan de felroze kleur, bij mij pakt de kleur ook weleens anders uit dan gehoopt, maar met roze heb ik dat probleem nog niet gehad, ik heb het vooral met blauwtinten (maar dan heb ik blijkbaar gewoon niet de juiste kleur blauw gebruikt). Misschien nog even checken of je wel de juiste kleur roze hebt om felroze te kleuren?

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

12

Ik vind hem gewoon erg mooi!

ik vind hem mooi geworden!

Groetjes van Nicole!!

14

Ik vind hem ook heel leuk!!! En de bloemetjes ook!
En vraag me inderdaad ook af welke kleur kleurstof je gebruikt heb..

.. Want taart kan altijd!!

15

Ik gebruik altijd de kleurstoffen van Ameri color. Ik had eerst de fuchsia gedaan. Die werd echt heel lelijk, terwijl ik daar toch echt felroze marsepein mee gekregen heb. Toen heb ik zachtroze gebruikt. Daar had ik ook mijn babytaart "baby Sophie in openslaande punten"mee gemaakt. En ik dacht dan iets zachter roze, vond de klant ook niet zo erg. Maar hij werd dus heel erg oranjeroze. Dus daar baal je dan toch van. En als ik de taart neutraal probeer te bekijken, dan denk ik ook ; ja , toch best een mooie taart geworden. Maar de fondant ging bij de lussen toch een beetje scheuren, vandaar de bloemetjes. Maar als je dat niet weet, is ie toch best leuk idd. Maar zelf weet je dat he! En dan is je gevoel minder goed!

16

Hij ziet er naar mijn idee prima uit  :thumb:

17

wat een mooie strik heb jij gemaakt

18

Ik vind hem mooi, zie geen scheurtjes en de kleur van de strik is best leuk :lol:

groetjes elfje elly

19

joyvin schreef:

Ik gebruik altijd de kleurstoffen van Ameri color. Ik had eerst de fuchsia gedaan. Die werd echt heel lelijk, terwijl ik daar toch echt felroze marsepein mee gekregen heb.

Dan ben ik toch niet de enige waar de fuchsia een smerige kleur op leverde? Heel grauw?

Say YES with joy. Say NO without fear.

20

heb je niet extra witte fondant ipv gewone witte?

21

Thimomam schreef:
joyvin schreef:

Ik gebruik altijd de kleurstoffen van Ameri color. Ik had eerst de fuchsia gedaan. Die werd echt heel lelijk, terwijl ik daar toch echt felroze marsepein mee gekregen heb.

Dan ben ik toch niet de enige waar de fuchsia een smerige kleur op leverde? Heel grauw?

idd. heel grauw, terwijl met marsepein wel mooi felroze! Gek he?

22

etmc schreef:

heb je niet extra witte fondant ipv gewone witte?

Ik heb de vanille rolfondant gebruikt.

23

't is echt een hartstikke mooie taart hoor :Y

Kan het niet zijn dat de vanille in de fondant een beetje gelig werkt, waardoor je dit krijgt? (geel met roze geeft een soort oranje)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

24 Laatst bewerkt door joyvin (28-01-2011 23:15)

Carien schreef:

't is echt een hartstikke mooie taart hoor :Y

Kan het niet zijn dat de vanille in de fondant een beetje gelig werkt, waardoor je dit krijgt? (geel met roze geeft een soort oranje)

Daar heb je misschien wel gelijk in! Nog niet aan gedacht! Maargoed ik werk toch het liefste met marsepein. Maar voor zo'n strik is fondant beter heb ik begrepen, vandaar die keuze.