1

Onderwerp: Beginnersvraagje over icing

Hoi allemaal!

Ik heb een redelijk dom vraagje,
Ik zie vaak dat jullie icing spuiten op taarten, maar is dat dezelfde icing die je gebruikt om op koekjes te doen?
Of is dat een andere?
Maak je dat m.a.w. dus enkel met eiwit, poedersuiker en water?

en wat is het verschil met royal icing?

Sorry als het een stomme vraag is, maar ik wil dat binnekort ook eens proberen en wil niet dat mijn taart mislukt :)

Groetjes en alvast bedankt!!

2

Re: Beginnersvraagje over icing

Hey Doris,

Eiwit, poedersuiker en water is royal icing en das wat ik altijd gebruik op koekjes ;)

Als ik randjes om m'n taart maak, van die schelpenrandjes, dan doe ik dat eigenlijk altijd met buttercream frosting (boter, poedersuiker en vanille-extract).
Parelrandjes rol ik van fondant ... fondant uitrollen, en een vormpje gebruiken om ze uit te steken, krijgen ze allemaal hetzelfde formaat.

Als je met buttercream aan de gang gaat eerst gewoon om een schaal of iets dergelijks heen oefenen ... gaat het fout, eraf halen, terug in de spuitzak en weer opnieuw proberen :D Oefening baart kunst ;)

Groetjes Carly

The Cake Is Not A Lie!!!

Royal icing is heel zoet(bijna alleen maar suiker dus wat wil je ;) ) en wordt hard botercreme/buttercream frosting/merengue botercreme niet en het smaakt allemaal weer net ff anders. Botercreme is lekker om mee te oefenen. 1:1 botercreme blijft bij mij altijd mooi staan maar vind ik minder lekker dan botercreme op basis van banketbakkersroom.

En inderdaad lekker veel oefenen!

icing is een verzamelnaam :Y

verder kun je in de FAQ hier een boel over vinden :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Bedankt voor de info allemaal!
Nu begrijp ik de verschillen  :thumb:
xxxx