1

Onderwerp: ontwerpen/tekenen van een taart

Hallo,

Ik ben nog niet zo lang bezig met het maken van taarten, maar vind het wel erg leuk om te doen.
Ik vind het wel moeilijk om elke keer te verzinnen hoe de taart eruit zou moeten zien. Ik ben niet zo goed in puzzelen en boetseren, dus het wordt elke keer iets met bloemetjes.
Ik maak alleen taarten voor onszelf.

Dus mijn vraag aan jullie is: maken jullie altijd vantevoren een tekening hoe de taart eruit zou moeten zien?
Of beginnen jullie gewoon en zie je wel wat het wordt?

Groetjes, Erika.

2

Re: ontwerpen/tekenen van een taart

Leuk voor jou is de workshop complete taart bij Etty (Etspaghet). Kijk even op haar site www.caek.nl wie weet heeft ze og plek. Ik weet niet of je ver weg woont, maar het is een hele leuke ws!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Dankjewel Judy :D Ik geef inderdaad een taart ontwerp cursus mocht het je leuk lijken!

Ik maak inderdaad heel vaak een schets vooraf van de taart, zo kan ik de vormen en kleuren alvast bepalen! En zit ik daarna niet met het "blank page syndrome" om het zo maar even te noemen ;)

Zeker met bruidstaarten geeft mij dit meer rust en kan ik er beter op plannen!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

4

Ik maak ook altijd een tekening vooraf. Dan heb je meteen duidelijk in beeld welke dingen je het eerste moet maken zodat die kunnen drogen. En het is ook handig dat je dan beter ziet in welke volgorde je de decoraties het beste kunt aanbrengen.

Succes!

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

5

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de website van Etspaghet inmiddels bekeken. Jeetje wat maak jij mooie taarten!
Een workshop is zeker een goed idee.
Maar ik ga eerst zelf maar eens proberen om een taart eerst uit te tekenen en daarna pas te maken.
Als hij klaar is zal ik hem zeker in de parade zetten.
Maar dat kan wel even duren, voorlopig heb ik helaas weinig tijd om te bakken.

Groetjes, Erika.