Onderwerp: HEATING core
Kan iemand mij uitleggen hoe de heating core precies werkt?? de laatste 2 kapsels die ik gemaakt heb waren niet helemaal gaar in het midden.. dus denk dat het toch echt tijd word om er 1 aan te schaffen..
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » HEATING core
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan iemand mij uitleggen hoe de heating core precies werkt?? de laatste 2 kapsels die ik gemaakt heb waren niet helemaal gaar in het midden.. dus denk dat het toch echt tijd word om er 1 aan te schaffen..
Alvast bedankt!
Bij kapsels vanaf 30cm zorgt de heating core voor een gelijkmatige garing overal in het kapsel....... je vet hem ook in, vult de heating core ook met mix, bakt hem mee. Daarna biscuitstukje eruit halen en in je kapsel doen. Zo 'mis' je ook geen stuk van je biscuit.
Bij kapsels vanaf 30cm zorgt de heating core voor een gelijkmatige garing overal in het kapsel....... je vet hem ook in, vult de heating core ook met mix, bakt hem mee. Daarna biscuitstukje eruit halen en in je kapsel doen. Zo 'mis' je ook geen stuk van je biscuit.
Aha! en dit is echt alleen bij kapsels vanaf 30 cm?
Bedankt voor je reactie!
Lees even mee want ik ga voor 't eerst een kapsel van 25 cm bakken en vroeg me af of ik hier al een heating core voor zou moeten gebruiken (heb overigens alleen een flower nail maar dat zou toch ook moeten kunnen?)
Ik heb begrepen dat sommige een flower nail in het kapsel zetten tijdens het bakken, dit zou volgens mij voor alle maten moeten kunnen...
Jahoor , een bloemnaald voldoet prima . Bij 25 cm rond hoeft het niet , vanaf 30 cm zou ik het wel doen , desnoods 2 er in steken. Deze oplossing is een ook een stuk goedkoper in aanschaf dan een heating core .
Succes !
Ik bak regelmatig 30 cm. Hier doe ik geen heating core in, in de 25 cm dus ook niet. Groter dan 30 heb ik nog niet gebakken, maar kan me wel voorstellen dat hier wel iets nodig is
quote van Inge van de webshop uit een ander topic:
Ik vind een bloemennagel in je taart echt helemaal geen goed idee
een bloemennagel is hier echt niet voor bedoelt en kan gaan roesten in je taart. Er is een heating core te koop, die is taps en bak je ook aan de binnenzijde. Op zich werkt het prima, door het conische past hij altijd in het gat dat je achterlaat na het bakken.
Hmz, als het goed is ga ik eerdaags een taart van 30x30 bakken. Spullen besteld, die worden vandaag of morgen verzonden als het goed is. Maar aan een heating core heb ik nooit gedacht en heb eigenlijk zelfs nooit opgezocht wat dat was en waarvoor enzo. Nou ja zo'n ding ook nooit nodig gehad dus was het ook niet nodig om daar info over te zoeken
Maar goed, 1 nodig een dezer dagen en niet in huis en alleen daarvoor te moeten bestellen en verzendkosten betalen is een beetje onzinnig.
Het gaat er om lijkt mij dat het metaal de warmte geleid waardoor de cake dus goed en gelijkmatig gaar word.
Als ik nou iets heb van metaal wat geschikt is voor in de oven en geschikt is om in mijn taart te steken, dan zou dat dan toch ook moeten werken of zie ik dat verkeerd?
Ik heb bakringen...
Inderdaad, ik moet Inge gelijk geven. Was zelf eigenwijs en deed ook een bloemnagel in mijn cake en inderdaad de bloemnagels gaan roesten, plus het feit dat je toch een beetje je cake stuk maakt met de bloemnagel eruit te halen als je die nog kan zien als je kapsel niet te hoog is.
Nog even over die heating core: je zet 'm toch met de dichte kant naar beneden toe in je bakpan en de open kant naar boven? Maar aan de bovenkant zit een randje dat uitsteekt als ik het goed zie. Hoe krijg je dat ding dan in hemelsnaam netjes uit je kapsel? Dat randje trekt dan toch de hele boel stuk? Ik snap niet waarom dat 'omgevouwen' randje er uberhaupt aan zit.
Misschien dat die rand ervoor zorgt dat ie juist niet in je taart verdwijnt en je hem makkelijker eruit kan halen. Biscuit is heel licht natuurlijk en ook al is ie gevuld, denk dat ie door de rand daardoor op het omliggende biscuit blijft liggen.
Ik weet het ook niet hoor, dat is wat ik zo kan bedenken.
uit mn hoofd, de heatingcore is denk ik iets van 13 a 15 cm lang, die die verzuipt niet zo snel in je kapsel
Even opgemeten..... hij is 9,3cm hoog.
de heating core is bijna 9 cm hoog.................en je moet hem er idd later ook nog uit kunnen halen............
Heb in een ander topic ook gelezen over een vork in je taart steken.........
Zo!! dan zit ik er wel heel erg naast!!!!
is het een idee om een blanda schaaltje er in te zetten en die te vullen en dan het er uit halen en in de taart zetten
natuurlijk ook ff het schaaltje ophogen met bakpapier
ik gis nu ook maar en vind het idd ook zonde om hem nog te bestellen
ik lees ook ff mee
gr wen
Das wel een héle grote heating core dan, een Blanda-schaaltje....... lijkt mij niet goed voor de stevigheid van (de rest van) je biscuit......
Blanda is slechts 5,9cm hoog overigens.... (die van 12cm diameter).
Zo!! dan zit ik er wel heel erg naast!!!!
3,5 inch volgens de site van Wilton
Ok, ik dacht dat ie korter was. Het randje steekt dus (als je kapsel niet hoger is dan 9,3 cm..) nog boven het kapsel uit. Ik dacht dat ie er helemaal in verdween.
Weer een mysterie opgelost. Nu nog een reden om een 35 cm kapsel te bakken Maar je kan maar beter goed voorbereid zijn op wat de toekomst kan brengen.
Tja, ik kan me voorstellen dat Inge het niet aanbeveeld om de bloemnagels te gebruiken, maar ik doe dat altijd wel. Ze zijn bij mij niet gaan roesten, maar ik vet ze wel altijd behoorlijk in tegen het plakken. Dus ookal zijn ze er niet voor gemaakt, ik doe het lekker toch, haha! (en alleen vanaf 30 cm.)
Hallo allemaal!
Kan iemand me vertellen hoe je na het bakken met een heating core daarna je kapsel nog in 3 lagen kunt snijden voor het vullen?
Hallo allemaal!
Kan iemand me vertellen hoe je na het bakken met een heating core daarna je kapsel nog in 3 lagen kunt snijden voor het vullen?
Gewoon met een taartzaag of broodmes lijkt mij. Er is toch geen verschil met wanneer je geen heating core gebruikt of begrijp ik je vraag niet?
aschachtschabel schreef:Hallo allemaal!
Kan iemand me vertellen hoe je na het bakken met een heating core daarna je kapsel nog in 3 lagen kunt snijden voor het vullen?Gewoon met een taartzaag of broodmes lijkt mij. Er is toch geen verschil met wanneer je geen heating core gebruikt of begrijp ik je vraag niet?
Tenzij je denkt dat de heating core in het kapsel moet blijven zitten....... (sorry, beetje melig...........)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » HEATING core