1

Onderwerp: ik druf het bijna niet te vragen...

maar doe het toch :o

Als ik marsepijn of fondant wil kleuren ?
Moet ik dan WITTE kleurstof aanschaffen? Bestaat dat?

De kleur is namelijk gelig en voor over 2 weken wil ik een blauwe babytaart versieren met wit...

ik hoop dat het een niet al te domme vraag is...
maar ik ben een beginner dus vergeef me... :o

2

Re: ik druf het bijna niet te vragen...

hoi hoi

ik heb het met wit gedaan. en vond m super werken. moest er wel vrij veel bij dan, maar dan was ie ook sneeuwwit.

gr Lon

gr lon

3

Marsepein kun je wit maken met White white van Wilton, met Superwhite van Sugarflair of met een combinatie daarvan omdat je dan het 'kleffe' van Wilton tegen gaat met het 'droge' van Sugarflair.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Hoi Dina,

Iedereen is eens begonnen. Dus stel je vragen gewoon... vaak hebben veel lezers er wat aan. Niet aarzelen, gewoon doen. En als je eens een rot reactie krijgt (wat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen) dan haal je gewoon je schouders op... Er is eigenlijk altijd wel iemand die wil antwoorden of helpen. Ook op de meest maffe tijden van de dag  :lol:

Hoop dat jouw taartje wordt zoals je dat graag wilt... showen mag natuurlijk altijd  ;)

Alvast welterusten.

Groetjes.

Met zoete groet! Akire

5

Bij Cook en co hebben ze pakjes witte marsepein, stond in hun folder.

Christine.

6

hee dames,

super bedankt voor de reacties!
ik zit in mijn eerste periode ja, en over 2 weken wordt mijn zus ingeleid en ik wil dan een mooi taartje voor haar maken. (dit wordt mijn 2e taartje) Mijn eerste heb ik de parade gezet ...
Dus vandaar mijn vraag.

EIgenlijk zou ik ze gewoon moeten stellen ja, maar ik heb op een ander forum gezeten en daar kreeg ik zure opmerkingen dat ik me daar niet eens meer vertoon.

Ik ben echt heel blij dat het hier anders gaat!

Ik zal zeker de taart laten zien als het zover is!
en nogmaals rhanx!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

7

keukentje schreef:

Bij Cook en co hebben ze pakjes witte marsepein, stond in hun folder.

Hoi ik heb het even bekeken , alleen ik vind het erg duur
ik kom uit op 12 euro per kilo
en voor de taart heb ik meer dan 1 kilo nodig.
Mijn budget is niet zoo groot vandaar ;)

Ik haal het bij een taartwinkeltje  (bak en geniet) daar ben ik 7.50 p kilo kwijt. Dus voor 2 kilo 14 euro :D

hier via de webshop komen er nog verzendkosten bij dus vandaar dat ik het uit het taartwinkeltje haal.. :D

Toch bedankt voor de TIP! :thumb:

8

Hoi,

Wit & blauw ( marsepein/fondant) kun je ook prima mixen, dan wordt het turqoise. Ik heb het met funcakes gedaan en ben erg tevreden over het resultaat!

Oja..Mocht je een pasje hebben: bij de makro is n kg wit nog geen 6,00...!! ( incl btw)

Groetjes en veel plezier met bakken!!

En fondant is al wit van zichzelf, die hoef je niet wit te maken :)
Succes en alvast gefeliciteerd met je neefje!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

10

ben benieuwd naar je resultaat  ;)

enne wat betreft zure opmerkingen: laat ieder mens in zijn waarde en help een ander waar je kan zeg ik altijd maar... trek je er niet al te veel van aan en ga hier lekker verder met je hobby :)

succes! groetjes lon

gr lon

Als ik jou was zou ik witte fondant kopen, dat is minder duur dan marsepein wit kleuren. De fondant is echt super wit. :Y

Succes ermee!

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/

12

@ suus bakt taart: kleur is idd wel witter van fondant maar qua smaak vind ik persoonlijk marsepein lekkerder en dan is witte kleurstof wel handig  :D

gr lon

13

Ik lees je berichtje even anders.. begrijp ik het goed dat je vraagt of je je "gelige" marsepein eerst wit moet kleuren voordat je hem daarna blauw kan kleuren?

Dit is namelijk niet het geval, als je je marsepein lichtblauw (babyblauw) wilt kleuren dan kun je gewoon de kleur blauw er in doen, en hoef je dus niet eerst je marsepein wit te kleuren!

Misschien begrijp ik je helemaal verkeerd hoor.. enne een vraag is nooit dom! Ik ben ook zo lang nog niet bezig en moet zeggen dat ik hier veel van leer :-)

Suc-6

Smakelijke groetjes,
Chantal

14

De webshop verkoopt ook gewoon witte marsepein (van Funcakes): http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … s_id=2885. €8,95 per kilo. Mocht je die niet wit genoeg vinden dan kun je er altijd nog witte kleurstof bij doen.

15

Jose1972 schreef:

Hoi,

Wit & blauw ( marsepein/fondant) kun je ook prima mixen, dan wordt het turqoise. Ik heb het met funcakes gedaan en ben erg tevreden over het resultaat!

Oja..Mocht je een pasje hebben: bij de makro is n kg wit nog geen 6,00...!! ( incl btw)

Groetjes en veel plezier met bakken!!

hoi, nee heb helaas geen pas van de macro,
IK ben vandaag wel naar het taartwinkeltje geweest en heb 3 kilo fondant besteld.  als die niet wit genoeg is dan haal ik nog een witte kleurstof bij.
ik krijg hem donderdag :D

en dat is wel een goed idee, mocht de fondant niet wit genoeg zijn dan kan ik het mixen als ik geen witte kleurstof kan vinden:)

16 Laatst bewerkt door dina84 (29-01-2011 23:01)

Suus bakt taart schreef:

Als ik jou was zou ik witte fondant kopen, dat is minder duur dan marsepein wit kleuren. De fondant is echt super wit. :Y

Succes ermee!

bedankt!

@channe ; ik heb fondant besteld :)  toch bedankt voor je reactie en tip :thumb:

Ik denk dat de witte fondant wit genoeg is hoor  :Y  Scheelt weer kleuren :)
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, succes!