Re: [HOW TO] een afbeelding schilderen op een taart
Hoe heet de print die je hebt uitgekozen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Sjablonen, Patronen & Howto's » [HOW TO] een afbeelding schilderen op een taart
Hoe heet de print die je hebt uitgekozen?
Lotte2608 schreef:Mag ik vragen met wat voor kleurstof je schildert?
Natuurlijk mag je dat vragen
Wij hebben hier een aantal flesjes van het merk Arlico staan (te koop bij Hanos en Sligro) die zijn vloeibaar en kun je met een kwastje zo mee schilderen.
zijn die ook te koop bij taartenwinkels waar ze workshops doen
tastyshop.nl/webshop/kleurstoffen/americolor-softgel-kits.html
bv deze?
Gr. Trientje
kan je voor het schilderen ook gewoon de kleurstof van bijv wilton icing colors gebruiken?
en gebruik je verder dan gewoon een kwarstje?
Wat een heel uitleg. Bedankt !!
Ik zal het zeker proberen
masataarten schreef:Lotte2608 schreef:Mag ik vragen met wat voor kleurstof je schildert?
Natuurlijk mag je dat vragen
Wij hebben hier een aantal flesjes van het merk Arlico staan (te koop bij Hanos en Sligro) die zijn vloeibaar en kun je met een kwastje zo mee schilderen.zijn die ook te koop bij taartenwinkels waar ze workshops doen
tastyshop.nl/webshop/kleurstoffen/americolor-softgel-kits.html
bv deze?
De flesjes van Arlico heb ik nog nooit gezien in een webshop
Gr. Trientje
kan je voor het schilderen ook gewoon de kleurstof van bijv wilton icing colors gebruiken?
en gebruik je verder dan gewoon een kwarstje?
Ik gebruik hele dunne penseeltjes en de kleurpasta's zijn ook te gebruiken maar die kun je dan wel het beste verdunnen met water anders verft het niet makkelijk
Heel handig! Scheelt inderdaad weer puzzelen
Hoi
Ik heb geprobeerd een klein foreverfriends beertje te schilderen, maar dat was wel wat pietepeuterig werkje hoor. Nog even oefenen .....
Vraagje: Doe je de lijntjes ook met een kwastje of met een soort van pen ofzo ?
Fijn dat je ons wil verklappen hoe het moet!
Ik heb nog een paar vraagjes: schilder je eerst, en snij je daarna de grote omtrek uit, of omgekeerd? Laat je de fondant eerst drogen voor je gaat schilderen? Of laat je de figuur liggen om te drogen voor die op de taart gaat (zodat er dus een stijf stukje op de taart gaat)?
Ik had dit beter eerder gelezen, ik heb het laatste deel van mijn zondagavond al vloekend doorgebracht omdat ik mijn puzzelplaatje met mini mini stukjes maar niet goed kreeg.Dit had me veel ergernissen kunnen besparen (maar de taart heeft wel gesmaakt)
Ik had dit beter eerder gelezen, ik heb het laatste deel van mijn zondagavond al vloekend doorgebracht omdat ik mijn puzzelplaatje met mini mini stukjes maar niet goed kreeg.Dit had me veel ergernissen kunnen besparen (maar de taart heeft wel gesmaakt)
ff een vraag
waneer ga je hem schilderen
als hij op de taart zit of ervoor ( dienblad)
gr jolanda
Mag ik vragen onder welke rubriek je de kleurstof vindt bij de Sligro? De medewerkster had namelijk geen idee waar ik het over had en ik kon het niet vinden bij ons . Is het gewoon voedingskleurstof of echt een soort verf? Moet je hem verdunnen of zo uit het flesje?
Alvast heel erg bedankt!
groetjes,
Lisette
ff een vraag
als hij op de taart zit of ervoor ( dienblad)gr jolanda
Als je de verschillende berichtjes goed leest wordt er op het dienblad geschilderd, omdat je er dan goed van alle kanten bij kan, zonder dat je met je hand er overheen gaat.
Hoi
Ik heb geprobeerd een klein foreverfriends beertje te schilderen, maar dat was wel wat pietepeuterig werkje hoor. Nog even oefenen .....
Vraagje: Doe je de lijntjes ook met een kwastje of met een soort van pen ofzo ?
Ik doe alles met een heel dun penseeltje dus ook de lijntjes.
Succes
jolanda1981 schreef:ff een vraag
als hij op de taart zit of ervoor ( dienblad)gr jolanda
Als je de verschillende berichtjes goed leest wordt er op het dienblad geschilderd, omdat je er dan goed van alle kanten bij kan, zonder dat je met je hand er overheen gaat.
Thanks voor het antwoord.
Goed gelezen hoor een dienblad is beter te draaien en zo dan een hele taart
Fijn dat je ons wil verklappen hoe het moet!
Ik heb nog een paar vraagjes: schilder je eerst, en snij je daarna de grote omtrek uit, of omgekeerd? Laat je de fondant eerst drogen voor je gaat schilderen? Of laat je de figuur liggen om te drogen voor die op de taart gaat (zodat er dus een stijf stukje op de taart gaat)?
Hallo
Ik snij eerst de grote omtrek uit.
En nee ik begin gelijk met schilderen fondant laat ik dus niet drogen.
Ik doe wel de avond na het schilderen, dan is de verf namelijk droog hem afdekken met folie zodat de fondant niet hard wordt.
Lijkt mij niet lekker als de klant een taart krijgt met een hard stuk erop.
Succes ermee
Goed uitgelegd zeg, misschien ga ik dat ook n keer proberen. Ik puzzel eigenlijk het meeste. Wie weet is dit wel sneller?!
Goed uitgelegd zeg, misschien ga ik dat ook n keer proberen. Ik puzzel eigenlijk het meeste. Wie weet is dit wel sneller?!
Het ligt een beetje aan de afbeelding maar ik ben ongeveer een uurtje of 3 mee bezig en dan doe ik dit nu 2 jaar.
Hallo
Ik doe wel de avond na het schilderen, dan is de verf namelijk droog hem afdekken met folie zodat de fondant niet hard wordt.
Succes ermee
Wat voor merk fondant gebruik je?
Mijn ervaring is nl. dat de Bakels/pettinice fondant die ik gebruik vrij snel hard wordt.
masataarten schreef:Hallo
Succes ermeeWat voor merk fondant gebruik je?
Mijn ervaring is nl. dat de Bakels/pettinice fondant die ik gebruik vrij snel hard wordt.
Wij gebruiken de grote 5kg emmers van bakels en geen problemen met het hard worden.
Wel als de verf droog is strak afdekken met huishoudfolie 2 of 3x om het dienblad heen spannen.
Oke, bedankt voor je antwoord.
Ik ga het zeker een keertje uit proberen.
Groetjes
Henny
Wat een leuk idee die ga ik ook een keer proberen
@ppeltje schreef:masataarten schreef:Hallo
Succes ermeeWat voor merk fondant gebruik je?
Mijn ervaring is nl. dat de Bakels/pettinice fondant die ik gebruik vrij snel hard wordt.Wij gebruiken de grote 5kg emmers van bakels en geen problemen met het hard worden.
Wel als de verf droog is strak afdekken met huishoudfolie 2 of 3x om het dienblad heen spannen.
Oké, nou dan ga ik het van de week ook maar eens proberen!
heb net je how to gezien, bedankt want bij mij lukt het puzzelen ook niet en verven kan ik wel.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Sjablonen, Patronen & Howto's » [HOW TO] een afbeelding schilderen op een taart