1

Onderwerp: Fondant niet lekker

Hey allemaal,

Ik heb een vraagje over fondant. Ik vorige week mijn eerste taart gemaakt en dat was met fondant van Funcakes rolfondant wit met vanille smaak. Het was makkelijk te verwerken en de taart is best leuk geworden voor een eerste.

Maar ik vond de fondant eigelijk helemaal niet lekker en veel mensen lieten het staan. Andere fondant soorten smaken die ook zo vreemd en als je het zelf maakt is het dan lekkerder.

want het was wel een beetje een domper dat toch veel mensen de bekleding lieten staan.

2

Re: Fondant niet lekker

Fondant is iets waar je voor of tegen bent. Zelf vind ik het veel te zoet en ik laat de 'bekleding' dan ook meestal liggen, net zoals mijn vriend trouwens. Je kan het minder zoet maken door marsepein te gebruiken of door de fondant te mengen met marsepein (marsefont). Dan gaat het echt zoete er wat vanaf. Het is dus echt een kwestie van smaak!

Groetjes van Natascha!

als je fondant niet lekker vindt kun je misschien beter marsepein gebruiken of mijn nieuwe favoriet: marshmellow fondant  :P . Je kan ook marsefond maken door marsepein door je fondant heen te kneden, de verhouding kun je dan gewoon proberen tot je het wel lekker vindt.

Ik heb het nog nooit gehad met de FC Fondant, ik zelf en iedereen in mijn omgeving vindt het juist lekker  :9 , maar ja, smaken verschillen!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

THNX de MMF heb ik ook al zelf gemaakt maar het was zo'n klieder boel maar toen het eenmaal een paar dagen had gelegen was het ineens goed handelbaar, mijn man vond het heerlijk.
JA het was heel afwisselend de een vond het heerlijk en de ander liet het staan. Ik vond het zelf nogal stijf.

We gaan gewoon verder proberen. Ik was benieuwd of ik wat fout had gedaan maar het hoort gewoon zo.

Ben ik weer wat wijzer geworden.

nogmaals bedankt.

grtz nell

5

Ik, en zelfs mijn zoon van 10, en de meeste in mijn omgeving houden niet van/lusten geen fondant. (Ik vind het ook niet lekker ruiken  :nooo ). Wanneer ik voor andere bak wordt er ook altijd om marsepein gevraagd. Ik gebruik alleen fondant om decoraties mee te maken.

6

Hoi hoi,

Ik gebruik net als Esther68 ook alleen maar marsepein. Dat vind ik veel lekkerder. Maar smaken verschillen!
Ik vond de FC fondant wel goed smaken, maar te zoet. Regalice vond ik niet lekker (maar dat kwam ook omdat ik het zuur vond ruiken, naar azijn ofzo). En MMF vond ik lekker, maar nog steeds te zoet.
Dusss ik blijf voorlopig bij marsepein. Lekker blijven uitproberen hoor!

Groetjes Sabrina

7

grappig al die verhalen.

ik heb het namelijk juist andersom. ik vind de fondant lekkerder dan marsepein.

Bij mij in de omgeving vinden ze het allemaal lekker.
Als er veel decoraties opzitten dan laten ze dat wel staan anders wordt het TE zoet of TE veel.

Groetjes, Franka

8

ik vind die van bakels wel lekker