1

Onderwerp: taart gesneden in de vriezer???

hallo ik had een vraagje.af en toe heb ik wel eens een taart die in het midden niet gaar is, en als ik mijn taart dus uit de vriezer haal,wil ik dus niet voor verrassingen komen te staan, dus wil ik nu het liefst als ie klaar is en afgekoeld is, hem in drieeen snijden en dan de vriezer in(kan ik dus zien of ie gaar is). Dat maakt toch in feite dan niet uit?(voorheen altijd gelijk zo de vriezer in).
Alvast bedankt voor jullie reacties.

2

Re: taart gesneden in de vriezer???

zou de zijkanten dan niet uitdrogen als je het ontdooit? ik zou het niet doen

3

:think:  begrijp het niet helemaal.... wil je een half gare biscuit (gedeeld door drie)  invriezen? Of bedoel je dat je de gare stukken er af snijd en die dan in wil vriezen?

4

ik denk dat ze bedoeld dat ze hem eerst wil snijden en pas in wil vriezen als ze zeker weet dat ie helemaal gaar is.
Nu heeft ze hem dus een keer uit de vriezer gehaald en zag toen pas dat ie niet gaar is geworden...

Begrijp ik het zo goed?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan je niet helpen....ik hoop een ander wel!

Grtjs
Wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

5

wenko schreef:

ik denk dat ze bedoeld dat ze hem eerst wil snijden en pas in wil vriezen als ze zeker weet dat ie helemaal gaar is.
Nu heeft ze hem dus een keer uit de vriezer gehaald en zag toen pas dat ie niet gaar is geworden...

Begrijp ik het zo goed?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan je niet helpen....ik hoop een ander wel!

Grtjs
Wendy

juist, dit bedoel ik helemaal, volgens mij kan het geen kwaad, want je zet ze gewoon weer op elkaar of heb ik het mis, toevallig vanmiddag nog eentje gebakken, was goed gaar en nu toch maar in de vriezer gedaan.

6

Oh, zo.. ja, natuurlijk!
Tja, ik denk dat wanneer er geen 'beschermlaag' omheen zit de biscuit idd iets droger wordt. Laat je het wel weten?  :)

7

Maar je prikt toch wel eerst of hij gaar is?
Ik prik meestal op 3 of 4 plekken in het biscuit om te kijken of hij overal gaar is.

8

In mijn eerste kapsels prikte ik ook, en toen kwam de sateprikker er schoon uit. Maar met doorsnijden was hij soms net niet gaar. Misschien op de verkeerde plekken geprikt. Nu bak ik langer en prik met een breinaald, ik heb het ideen dat de breinaald beter werkt dan een sateprikker (vraag me niet waarom.....  :) )

9

Esther68 schreef:

In mijn eerste kapsels prikte ik ook, en toen kwam de sateprikker er schoon uit. Maar met doorsnijden was hij soms net niet gaar. Misschien op de verkeerde plekken geprikt. Nu bak ik langer en prik met een breinaald, ik heb het ideen dat de breinaald beter werkt dan een sateprikker (vraag me niet waarom.....  :) )

nou ik moet zeggen ik prik eigenlijk nooit . stom zeker, had eens gelezen, dat ie daar ook weer van kan inzakken.maar goed, 9 van de 10x gaat het ook goed hoor, maar even over die beschermlaag, op zich gebeurd er niks mee, ik snij hem alleen met mijn zaagje in drieeen, even kijken en zet ze gewoon weer op elkaar en zo in een zak in de vriezer,nou we zullen zien volgende keer of ie droger is, ben benieuwd, ik laat het weten.

10

Bibalootje schreef:

zou de zijkanten dan niet uitdrogen als je het ontdooit? ik zou het niet doen

ik snij hem dus door heel de taart he, om te vullen, niet andersom, dan zijn de zijkanten wel bloot, even voor de duidelijkheid.haha

11

Ik heb dat laatst ook gedaan: een kapsel in 3 lagen gesneden, bakpapiertjes ertussen (Leek me wel een goed idee) en daarna weer op elkaar gelegd. Dan huishoudfolie eromheen en zo in de vriezer. Kwam er helemaal perfekt uit en was na ontdooien hartstikke "vers" en goed te bewerken.

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......