Onderwerp: dummy's
hoy , ik vroeg mij af of er ergens lessen gegeven worden voor het bekleden van dummy's want het wil mij maar niet lukken , grtjs Max
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » dummy's
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoy , ik vroeg mij af of er ergens lessen gegeven worden voor het bekleden van dummy's want het wil mij maar niet lukken , grtjs Max
het is op zich niet zo veel anders dan anders hoor. even de ergste hoekjes van je dummie iets afronden door er heel licht met een schuurpapiertje overheen te gaan. dan de dummie iets vochtig maken met water (ik doe dat met plantenspuit en dan met de handen nog iets uitwrijven. en de fondant of marsepein wel iets dikker laten dan je gewend bent met uitrollen. succes!
Ik ben piping-gel fan.
Als je je hele dummie daar mee insmeert plakt je fondant of marsepein meteen vast zodat je veel minder last hebt van scheurtjes aan de rand.
Het zit overigens niet zo vast dat je er niks meer mee kunt dus je kan hem nog netjes zonder plooien afwerken (ontplooien )
Wel inderdaad dikker uitrollen (ik ga uit van zo'n 30 %)
Verdunde royal icing gaat trouwens ook.
ik vond het ook een ramp, twee weken terug heb ik het 7 keer opnieuw moeten doen, vooral de maat van 15 cm. Die van 25 cm ging in 1x goed.
Toch na advies ook de scherpste rand weggevijlt, en nieuwe fondant gepakt, en toen ging het in 1 keer goed.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » dummy's