1

Onderwerp: vraag van een groentje..... hoe maak ik mijn mooiste eerste taart

lieve bakkers,

Ik wil een hele mooie bob de bouwer taart voor mijn zoontje maken die volgende week 3 wordt.

Ik wil een rechthoekige taart maken voor 25 personen met daar fondant overheen gerold en daarbovenop een soort muur van (marsepein of fondant?) de figuurtjes heb ik gekocht dus hoef ik er alleen maar op te zetten.

* De taart wil ik van 2 lagen maken namelijk kwark en room (kan dit?) en moet hier nog wat tussen botercreme ofzo?
* Ik heb begrepen dat je de fondant/marsepein die over de cake wordt gedaan, uitgerold moet worden zodat je deze erover heen en netjes strak wrijft.
* ik wilde wat versiersels op de zijkant van de taart doen, maak ik die van marsepein of fondant en hoe zet ik deze vast?
* op de taart zelf wil ik een soort muurtje(bouwstenen) met daar de naam van mijn zoontje op hoe zorg je dat de fondant/,marsepein hard is dat het rechtop blijft staan?
* tot slot wil ik een soort zandstapel maken waar een graafmachine langs komt te staan, waar zou ik dit van kunnen maken?

Als jullie dit lezen hoeveel fondant/marsepein zou ik dan moeten kopen?
Koop je dit per kleur of maak je dat zelf op kleur?

Wie wil me helpen door deze vragen te beantwoorden, ik heb afgelopen jaren de taarten laten maken maar zou het zo graag zelf willen doen maar wil niet dat ik de taart een grote mislukking wordt. Jullie zullen me wel begrijpen.

m.v.g.r. Jaqueline

2 Laatst bewerkt door Liens (27-01-2011 15:05)

Re: vraag van een groentje..... hoe maak ik mijn mooiste eerste taart

- Je kan inderdaad vullen met kwark of room, maar dan moet je wel een dijkje spuiten van botercrème om te voorkomen dat de fondant of marsepein gaat smelten

- deze how-to kan je helpen bij het basis: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38571

- of je marsepein of fondant gebruikt hangt af van je persoonlijke smaak. Het verschil zit in de structuur en smaak. Je kleeft ze vast mbh van een klein tikje water of icing.

- Om fondant hard te maken meng je er een beetje tylose door. Marsepein wordt nooit zo hard als fondant dus als je het echt helemaal hard wil hebben, kan je beter fondant gebruiken

- Zand kan bijvoorbeeld maken van bruine suiker

- Hoeveel marsepein je nodig hebt hangt af van de grote van je taart. Je kan altijd eens kijken bij de tabellen:http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen

- Je kan voorgekleurde kopen of ze zelf kleuren mbh van voedingskleurstoffen. Die vind je beiden in de webshop!

Hopelijk heb ik je hiermee wat geholpen :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Welkom op dit forum.............

Alle vragen die je stelt vind je terug in de faq's, how-to's of via de zoekfunctie in de rubrieken decoreren of taartdecoratie algemeen.........veel lezen en in je opnemen en het wordt een supertaart!

Veel succes!

4 Laatst bewerkt door djehr (27-01-2011 15:11)

Wat ook handig is om even de FAQ te lezen. Daar vind je heel veel tips over het maken van taarten.

Verder vind je hier een howto met foto's en kun je op youtube ook veel filmpjes vinden over het maken van een taart.

5

Zand kan je ook maken van beschuit, dit fijn maken dan.
Succes met je taart maken.