Onderwerp: vraag van een groentje..... hoe maak ik mijn mooiste eerste taart
lieve bakkers,
Ik wil een hele mooie bob de bouwer taart voor mijn zoontje maken die volgende week 3 wordt.
Ik wil een rechthoekige taart maken voor 25 personen met daar fondant overheen gerold en daarbovenop een soort muur van (marsepein of fondant?) de figuurtjes heb ik gekocht dus hoef ik er alleen maar op te zetten.
* De taart wil ik van 2 lagen maken namelijk kwark en room (kan dit?) en moet hier nog wat tussen botercreme ofzo?
* Ik heb begrepen dat je de fondant/marsepein die over de cake wordt gedaan, uitgerold moet worden zodat je deze erover heen en netjes strak wrijft.
* ik wilde wat versiersels op de zijkant van de taart doen, maak ik die van marsepein of fondant en hoe zet ik deze vast?
* op de taart zelf wil ik een soort muurtje(bouwstenen) met daar de naam van mijn zoontje op hoe zorg je dat de fondant/,marsepein hard is dat het rechtop blijft staan?
* tot slot wil ik een soort zandstapel maken waar een graafmachine langs komt te staan, waar zou ik dit van kunnen maken?
Als jullie dit lezen hoeveel fondant/marsepein zou ik dan moeten kopen?
Koop je dit per kleur of maak je dat zelf op kleur?
Wie wil me helpen door deze vragen te beantwoorden, ik heb afgelopen jaren de taarten laten maken maar zou het zo graag zelf willen doen maar wil niet dat ik de taart een grote mislukking wordt. Jullie zullen me wel begrijpen.
m.v.g.r. Jaqueline