1

Onderwerp: HELP!! Ik heb mijn taart in de oven

Hey

Ik heb mijn taart in de oven en ik bedenk me in eens hoe lang moet die er in

30 cmx30 cm vorm en beslag 800 gram mis, 80 ml water, 12 eieren.
hoe lang met ie er nu in ik heb hem ingesteld op een 1 uur..

Bijzondere taart decoratie.

2

Re: HELP!! Ik heb mijn taart in de oven

Heb je een heating core gebruikt? Denk dat een uur iets te lang is!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

Ik zou na een half uurtje eens gaan kijken en dan kun je inschatten hoe lang hij nog ongeveer moet.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

Ik zou na een minuutje of 35 eens kijken hoever hij is. Je kunt hem altijd langer in de oven laten maar als je na een uur ziet dattie zwart is kun je niet meer terug.....

Succes!!

Volg je hart...want dat klopt!

5

dank jullie wel voor reactie...
Deze forum is echt toppie:D..

Nou ik heb een flower nail in het midden wad een tip!. Mij oven staat op 16o graden.

Ik  ga even kijken over 35. Maar wat op de verpakking staat qua bakken is 40-45 min voor 400 gram mix enz.
dus ik dacht doe ook maar het dubbele. ik stel mijn klok even anders in op nu 25 min

echt super bedankt voor jullie reactie's en dat zo snelll:D
:thumb:

6

Etspaghet schreef:

Heb je een heating core gebruikt? Denk dat een uur iets te lang is!

Ik heb geen heating core gebruikt maar wel een flower nail.
ook voldoende toch??...

7

(ZUCHT)

Mijn flower nail is volgens mij onder het beslag gekomen is dat erg???

8

Dat is heel niet erg hoor. Als je biscuit straks uit de oven komt stort je je biscuit toch op een taartrooster. Dan kun je (als het afgekoeld is) deflowernail er zo uitplukken.

9

mniek schreef:

Dat is heel niet erg hoor. Als je biscuit straks uit de oven komt stort je je biscuit toch op een taartrooster. Dan kun je (als het afgekoeld is) deflowernail er zo uitplukken.

Oke..

Ikl heb net mijn taart gecontroleerd maar hij flubert als ik hem beweeg!! wat betekend dat?

10

P.s Hij is al wel aan de bruine kant

11

Heb je een sateprikker in de buurt? Even erin prikken en als ie droog is dan issie gaar. Komt je prikker er nat uit dan moet ie nog een klein poosje. Dit is per oven verschillend dus een kwestie van proberen.

12

mniek schreef:

Heb je een sateprikker in de buurt? Even erin prikken en als ie droog is dan issie gaar. Komt je prikker er nat uit dan moet ie nog een klein poosje. Dit is per oven verschillend dus een kwestie van proberen.

Zak hij dan niet in. Moet ik hem dan in het midden prikken?

13

Ik heb in tussen al een prikker er in gehad en hij is nog nat!.. Hoelang moet die dan nog???.

14

Je moet hem wel in het midden prikken. Want daar duurt het het langst voor dat hij gaar is. Je hebt wel kans dat hij inzakt als je de oven te vroeg open doet. Dus eerst kijken en als je denkt dat hij goed is pas open doen voorzichtig eruit en dan met de sateprikker controleren.

15

Oh zie net dat je al gekeken hebt. Ik zou om de 5 minuten kijken. Is natuurlijk wel afhankelijk van hoe nat hij was.

Succes!

16

Ik heb normaal nooit problemen met me kapsel maar ik heb nu meer gebruikt en ja dan duurt het denk ik ook langer..

800 gram mix 80 ml water, 12 eireren ( dit was een tip)
Dus ja ik ben bang dat die te bruin word is dat een probleem?

17

hij is aan 1 kant een beetje in gezakt. kan dat nog bij werken als die nog niet gaat is??.. En qua vullen.. Dit word een stapel taart.

18

Als je bang bent dat die te bruin word zou ik de temperatuur wat lager zetten.

19

julia23 schreef:

Als je bang bent dat die te bruin word zou ik de temperatuur wat lager zetten.

Ik heb de oven nu iets lager gezet(de temperatuur dan).
En ik heb even weer gekeken met een satéprikker en hij is nog iets nat.

20

Als ik zo naar de hoeveelheid beslag kijk zou ik 'm zelf toch wel een uur in de oven zetten. Mijn 30 rond (600 gr mix) gaat er ook bijna een uur in  :Y . Mijn hetelucht zet ik dan wel op 150 gr.

21

Esther68 schreef:

Als ik zo naar de hoeveelheid beslag kijk zou ik 'm zelf toch wel een uur in de oven zetten. Mijn 30 rond (600 gr mix) gaat er ook bijna een uur in  :Y . Mijn hetelucht zet ik dan wel op 150 gr.

dat dacht ik al. IK dacht echt dat het voldoende was nu is mijn taart in gezakt!.
ZUCHTTT

Ik denk dat andere mensen mijn beslag hoeveel heid niet hadden gezien hahahahahahah

ach ja nu maar wachten tot die gaar is.. Heb je misschien ook een tip voor als die in gezakt is om hem toch nog hoog tekrijgen..
Ik ga hem vandaag invriezen omdat ik hem zaterdag ga decoreren.

Super bedankt voor je reactie

22

Hij is uit de oven!!!! en nu laat ik hem even afkoelen voor dat ik de Flowernail der uit haal .
Ik hoop zo dat die niet mislukt is!!!..
Dan zaterdag maar exstra vulling er in dat die niet scheef gaat staan. Nu de andere taart nog bakken

Van 26x26 cm. Weet ook nog niet hoe lang ik die er in wil hebben.

23

Tjasarina schreef:
Esther68 schreef:

dat dacht ik al. IK dacht echt dat het voldoende was nu is mijn taart in gezakt!.
ZUCHTTT

Ik denk dat andere mensen mijn beslag hoeveel heid niet hadden gezien hahahahahahah

ach ja nu maar wachten tot die gaar is.. Heb je misschien ook een tip voor als die in gezakt is om hem toch nog hoog tekrijgen..

Ben bang dat dat niet gaat lukken  :nooo , een ingezakte taart weer omhoog te krijgen. Mijn biscuits zakken ook altijd een beetje in, maar dat is juist goed want dan is zowel de boven-als onderkant bijna gelijk  :Y . Voor de volgende keer....de oven niet openen voordat er 3/4 van de baktijd om is. Om inzakken te voorkomen. Heb je nu niks meer aan  :s  :o

24

Esther68 schreef:
Tjasarina schreef:
Esther68 schreef:

ZUCHTTT

Ben bang dat dat niet gaat lukken  :nooo , een ingezakte taart weer omhoog te krijgen. Mijn biscuits zakken ook altijd een beetje in, maar dat is juist goed want dan is zowel de boven-als onderkant bijna gelijk  :Y . Voor de volgende keer....de oven niet openen voordat er 3/4 van de baktijd om is. Om inzakken te voorkomen. Heb je nu niks meer aan  :s  :o

Ik heb er even een foto van gemaakt.
is dit goed genoeg dan?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FHDZNCFF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4FU36RXH-D.jpg

Ik kan wel janken

Hij is inderdaad nog niet gaar volgens mij...
Biscuit maken is niet moeilijk, zeker met de mix niet, maar je moet wel even weten waar je op moet letten.
Dus gewoon met frisse moed opnieuwe beginnen, komt allemaal goed :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/