1

Onderwerp: Handtas

Hallo Allemaal,

Ik heb al een tijdje niet gepost, dus mag het wel weer eens. Ik ben zelf wel tevreden met mijn eerste handtas-taart. Ik heb hem voor mijn moeder gemaakt en haar voorletters zijn LM dus heb ik daar maar een logotje van gemaakt. Ik heb de kleuren van de tas afgeleid van de verjaardagskaart en de roos en de vlinders terug laten komen in de versiering en de geldclip.http://roech.jalbum.net/Handtas/slides/DSC02490.jpgHij is gevuld met ganache en bosvruchten en afgesmeer met citroen-bc.http://roech.jalbum.net/Handtas/slides/DSC02498.jpghttp://roech.jalbum.net/Handtas/slides/DSC02488.jpg

groetjes en bedankt voor het kijken

Ri@

bak en smul met maten
kijk ook eens op mijn site www.deoudetaartendoos.nl

Re: Handtas

Chique !  :thumb:

3

wow net een echte tas :thumb:

4

Mooie tas, ik denk zomaar dat je moeder hier heel blij mee zal zijn!
En leuk gedaan met die geldclip!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

5

HIj is prachtig, vind de details zo mooi, zoals de rits en die clip enzo
:thumb:

6

Heel erg mooi!

7

wauw !!

echt super !
  *D

8

wow!! heel mooi gedaan!!! heb je dit van biscuit of cake gemaakt? ik heb voor half febr een mini handtas voor op een chanel taart, maar toen ik de cake af ging smeren, scheurde deze in 2en  :s

9 Laatst bewerkt door Suus bakt taart (27-01-2011 12:16)

petrawb schreef:

wow!! heel mooi gedaan!!! heb je dit van biscuit of cake gemaakt? ik heb voor half febr een mini handtas voor op een chanel taart, maar toen ik de cake af ging smeren, scheurde deze in 2en  :s

Ik heb op mijn site een how-to gezet hoe je een handtas kan maken. Die heb ik overgenomen  uit de "taartenagenda"
http://4.bp.blogspot.com/_jWwFgd0O3rw/TMAnx-0LpKI/AAAAAAAAAbY/Mm23fpP-DNU/s400/taart+vullen.jpg

Maar de taart die ik heb gemaakt is niet zo strak als deze hoor!
Wat een mooie taart zeg, de handtas lijkt net echt!!  :Y

Groetjes Susanne

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/

10

petrawb schreef:

Ik heb hem van biscuit gemaakt. Heb hem door de midden gesneden en toen rechtop gezet. Hierna heb ik hem pas in lagen sneden waardoor de vulling gewoon vlak komt. Heb nog wel ganache tussen de helften gesmeerd en de bodem van de taart aan de buitenkant gehouden. Deze is namelijk meestal vlakker bij mij dan de bovenkant.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn werkwijze.

bak en smul met maten

11

Roech schreef:
petrawb schreef:

Ik heb hem van biscuit gemaakt. Heb hem door de midden gesneden en toen rechtop gezet. Hierna heb ik hem pas in lagen sneden waardoor de vulling gewoon vlak komt. Heb nog wel ganache tussen de helften gesmeerd en de bodem van de taart aan de buitenkant gehouden. Deze is namelijk meestal vlakker bij mij dan de bovenkant.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn werkwijze.

bedankt!! denk dat ik dan gewoon een 15 cm biscuitje ga bakken ;)
geeft toch wat meer zekerheid.  :D

12

Suus bakt taart schreef:
petrawb schreef:

Ik heb op mijn site een how-to gezet hoe je een handtas kan maken. Die heb ik overgenomen  uit de "taartenagenda"
http://4.bp.blogspot.com/_jWwFgd0O3rw/TMAnx-0LpKI/AAAAAAAAAbY/Mm23fpP-DNU/s400/taart+vullen.jpg

Maar de taart die ik heb gemaakt is niet zo strak als deze hoor!
Wat een mooie taart zeg, de handtas lijkt net echt!!  :Y

Groetjes Susanne

bedankt voor de foto's! zal straks ff op je site kijken :)

mooi hoor en prachtige kleur voor een handtas

14

hij is gaaf

mooie tas!!

Groetjes van Nicole!!

16

Chique de friek  :)  prachtige kleurencombi ook!

17

Erg mooi zeg!

mag ik je vragen hoe je die kleur hebt bekomen?
Ik zou een hondje moeten boetseren en dit is DE kleur van het hondje  :)

19

Prachtig!

Net echt. gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

20

geweldig mooie taart!!
Ik vraag me altijd wel af hoe je zo´n taart moet aansnijden....

Super mooi afgewerkt :thumb:

Groetjes Gerien

21

grietje schreef:

geweldig mooie taart!!

gewoon bij de rits doormidden en dan als een ronde taart in punten snijden.

bak en smul met maten

22

taartjes enco schreef:

Sorry dat weet ik niet meer. Ik had nog een restje liggen dat ik dacht ik met ivory had gekleurt en een restje super brown beide van CK Gel Food Color. Die heb ik met blank gemengd en daar kwam dit toen uit. Het is overigens half marsepein/fondant. Mijn ervaring dat dat de kleur iets anders opneemt.

Succes ik hoop dat je hier iets aan hebt.

bak en smul met maten

Roech schreef:
taartjes enco schreef:

Sorry dat weet ik niet meer. Ik had nog een restje liggen dat ik dacht ik met ivory had gekleurt en een restje super brown beide van CK Gel Food Color. Die heb ik met blank gemengd en daar kwam dit toen uit. Het is overigens half marsepein/fondant. Mijn ervaring dat dat de kleur iets anders opneemt.

Succes ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Bedankt voor de info, het is het proberen waard :)

24

Roech schreef:
grietje schreef:

geweldig mooie taart!!

gewoon bij de rits doormidden en dan als een ronde taart in punten snijden.

Als ik het goed begrijp 'maak' je de tas dus open en leg je hem dan open. Of laat je de twee helften rechtop staan?

Groetjes Gerien

25

Mooie tas! En wat leuk bedacht, de geldclip.

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'