26

Re: Taartjes ??? Of toch koekjes ???

Masterlijk!
Hele strakke hand, respect! :thumb:

'Could Everything In Life Be So Jillicious'
www.jilliciousgoods.nl, alle ingredienten in huis om van elke gelegenheid een "Jillicious Good" feestje te maken.

27

Super !

Groet, Jolanda

28

geweldig

Kim

29

Prachtig gedaan! En wat een hoop verschillende!

30

cassie schreef:
Cupla schreef:

ik vroeg me toch af hoe maak je die suikerdip met gekleurde suiker?? of kijk ik ergens overheen??

Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp? Wil je nu weten hoe je suiker gekleurd krijgt?
Klein beetje suiker in een bakje met dekseltje doen en een heel klein beetje dust/kleurpoeder in de kleur die je wilt erbij doen.
Dekseltje erop en eventjes goed schudden. ;)

Of bedoelde je je vraag anders?

Nee dat was juist wat ik wilde weten....Dankjewel......weer wat geleerd...Nooit oud voor he  ;)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

cassie schreef:
taartenprinsesje schreef:

Ik vind ze super! Vooral die roze roosjes. Heb je die gespoten? Met welk mondje?

Heb je ook het Peggy Porschen recept gebruikt of een andere?

Ik heb inderdaad het recept van PP gebruikt. Ik vind dat die mooi in vorm blijven.

En ik wil best vertellen hoe ik die 'roosjes' heb gespoten hoor, maar ik denk dat je me dan gaat uitlachen :lol:  :lol:
Ik heb mondje 1,5 gebruikt van PME. Kan natuurlijk ook gewoon 1 of 2 , maar vind deze zo lekker werken ;)
Dan spuit ik eerst een klein bolletje  en dan gewoon een  paar kringetjes er boven op. :o
Als de icing niet zo heel stijf is zakt het een beetje in elkaar, en lijkt het net een roosje :+

:thumb: geweldig, hoe simpel kan het zijn! Nu moet ik het ooit nog eens zelf gaan proberen...geef je ook workshops?? ;)
Je maakt echt hele mooie dingen!!

I never met a calorie I didn't like....

32

Mooi!!!!! Vooral die bruidstaarten vind ik erg leuk met die schattige kleine roosjes! :thumb:

Groetjes Marielle.
www.dekoekenbakkers.com

33

Cupla schreef:
cassie schreef:
Cupla schreef:

ik vroeg me toch af hoe maak je die suikerdip met gekleurde suiker?? of kijk ik ergens overheen??

Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp? Wil je nu weten hoe je suiker gekleurd krijgt?
Klein beetje suiker in een bakje met dekseltje doen en een heel klein beetje dust/kleurpoeder in de kleur die je wilt erbij doen.
Dekseltje erop en eventjes goed schudden. ;)

Of bedoelde je je vraag anders?

Nee dat was juist wat ik wilde weten....Dankjewel......weer wat geleerd...Nooit oud voor he  ;)

Kan dit ook met een beetje kleurstof van wilton? heb maar 1 dust namelijk en veel meer kleurstoffen, maarja das nat natuurlijk en gaat de suiker kleven.. Alhoewel ik t wel eens ergens gelezen heb.. Help? :P

Trotse mama van Iris en Milan, en wonder nr 3 onderweg <3

34

cassie schreef:

Ik vind ze super! Vooral die roze roosjes. Heb je die gespoten? Met welk mondje?

Heb je ook het Peggy Porschen recept gebruikt of een andere?

Ik heb inderdaad het recept van PP gebruikt. Ik vind dat die mooi in vorm blijven.

En ik wil best vertellen hoe ik die 'roosjes' heb gespoten hoor, maar ik denk dat je me dan gaat uitlachen :lol:  :lol:
Ik heb mondje 1,5 gebruikt van PME. Kan natuurlijk ook gewoon 1 of 2 , maar vind deze zo lekker werken ;)
Dan spuit ik eerst een klein bolletje  en dan gewoon een  paar kringetjes er boven op. :o
Als de icing niet zo heel stijf is zakt het een beetje in elkaar, en lijkt het net een roosje :+

:thumb: geweldig, hoe simpel kan het zijn! Nu moet ik het ooit nog eens zelf gaan proberen...geef je ook workshops?? ;)
Je maakt echt hele mooie dingen!!

Ja dat lijkt me ook leuk zo'n workshop ga je dit in de toekomst geven, mijn man is ook gek op die koekjes  ;)

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

35

MamaAlisha schreef:

Kan dit ook met een beetje kleurstof van wilton? heb maar 1 dust namelijk en veel meer kleurstoffen, maarja das nat natuurlijk en gaat de suiker kleven.. Alhoewel ik t wel eens ergens gelezen heb.. Help? :P

Dat weet ik eigenlijk niet... hoewel ik het volgens mij wel eens heb gehoord of gelezen. Maar heb het zelf eigenlijk nog nooit uit geprobeerd.
Ik zou zeggen; gewoon proberen met een klein beetje ;)
En als het lukt even laten weten he!?

36

soesa schreef:

Ja dat lijkt me ook leuk zo'n workshop ga je dit in de toekomst geven, mijn man is ook gek op die koekjes  ;)

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Gaan jullie nou eerst maar hard aan het werk om die ruimte bij jou klaar te krijgen  :+
Babbelen we daarna verder  O-)  ;)

37

Hele gave koekjes  :thumb:  :Y .
Vind die ballonnen ook superschattig. Dat zal vast een feestelijk gezicht zijn met trakteren...!!

38

Wauw wat gaaf! Ik vind het maken van koekjes echt een getob, welk recept gebruik je?

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

39

Heel erg mooi!!! :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

40

Werkelijk prachtige koekjes!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

41

Super gaaf! Echt heel erg mooi gemaakt die koekjes! en je cuppies natuurlijk ook  :Y
Hoe lang blijven de koekjes zo knapperig? Ik ben nog steeds op zoek naar de beste manier om koekjes met icing erop te bewaren zonder dat ze zacht worden..

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

42

wauw! erg mooi!

43

Hele mooie koekjes!

wauw, die koekjes, helemaal super

cake my day

45

sandravos schreef:

Wauw wat gaaf! Ik vind het maken van koekjes echt een getob, welk recept gebruik je?

Meestal het koekjes recept van Peggy Porschen.

Staaltje schreef:

Hoe lang blijven de koekjes zo knapperig? Ik ben nog steeds op zoek naar de beste manier om koekjes met icing erop te bewaren zonder dat ze zacht worden..

Als de icing er net op zit worden de koekjes altijd eerst weer zacht.
Het vocht dat in de icing zit verdwijnt bij het drogen en word gedeeltelijk door de koekjes opgenomen.
Ik laat de koekjes dan eerst een dag of 2 open ergens liggen (wel stof vrij, op platen in een kast of rek ofzo.)
Dan worden de koekjes weer harder.
Daarna vooral niet luchtdicht verpakken!
Heb ze vaak gewoon in zakjes liggen en dan zijn ze echt na weken nog lekker. (in de winkel zitten koekjes ook vaak gewoon in plastik bakjes/zakjes)

46

wauww wat een mooie koekjes! en wat een leuk idee die koekjes als bedankje voor een bruiloft

47

Wat een beauty's!

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

48

mooie koekjes, ik vind vooral je ballonnen zo mooi!

49

Mooie koekjes, Cassie! Wat een leuk idee ook als bedankje!

En die cupcakes zien er lekker uit, maar ze lijken me wel vreselijk onhandig om te eten  ;)

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

50

Ooh wat leuk allemaal!  :thumb: