1 Laatst bewerkt door Sharissa (25-01-2011 20:25)

Onderwerp: Ganache en botercreme, Planning?

Hallo :)!

Ik heb een vraagje..
Ik moet voor zondag een taart bakken en heb vandaag het biscuit gebakken. Dat staat nu in de vriezer..

Ik heb meteen de ganache (pure chocola en koksroom) en botercreme (met cacao en oploskoffie hmmm!) erbij gemaakt. Die staan nog in de koelkast.

Hoe kan ik dit nu het beste bewaren? Kunnen de ganache en botercreme in de koelkast blijven staan tot zondag? Of moeten ze in de vriezer. (Heb nogal een klein vriezertje, maar ik kan mn best doen)..

Is het anders een idee om de taart morgen te vullen en te besmeren met de ganache en dan weer hop de vriezer in? Ik bekleed de taart pas zondag middag met fondant.

Daarnaast had ik nog een vraagje; In mijn receptenboek staat dat ik de ganache een nachtje moet laten stollen? Wat wordt daar precies mee bedoelt? Laten stollen in een bak? Op de taart??

Bij voorbaat dank!

Groetjes

Sharissa

If it fits in a toaster, i can cook it!

2

Re: Ganache en botercreme, Planning?

Sharissa schreef:

Hallo :)!

Hoe kan ik dit nu het beste bewaren? Kunnen de ganache en botercreme in de koelkast blijven staan tot zondag? Of moeten ze in de vriezer. (Heb nogal een klein vriezertje, maar ik kan mn best doen)..

Is het anders een idee om de taart morgen te vullen en te besmeren met de ganache en dan weer hop de vriezer in? Ik bekleed de taart pas zondag middag met fondant.

Daarnaast had ik nog een vraagje; In mijn receptenboek staat dat ik de ganache een nachtje moet laten stollen? Wat wordt daar precies mee bedoelt? Laten stollen in een bak? Op de taart??

ganache kun je wel een weekje lang bewaren in de koelkast. botercreme volgens mij minder lang. met zoekfunctie anders even zoeken op botercreme AND bewaren

ik zou je biscuit zaterdagochtend uit de vriezer halen, 's middags vullen en afsmeren.

ganache stollen is gewoon in je bereidingsschaal een nacht in de koelkast laten staan. voor gebruik in stapjes opwarmen, per 10-15 seconden, omroeren tot het een beetje vloeibaar wordt, maar niet te vloeibaar anders kun je niet mee werken

succes!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten