1

Onderwerp: fondant kettinkje, hoe doen jullie dat?

lieve baksters,

ik wil graag langs de zijkant van mijnt witte taart een soort van fondantkettinkje hangen.. Twee van die draadjes die je dan om elkaar heen draait.. Waarmee je ook bijv. de rand van de fondant onderaan de taart kan camoufleren

Het lukt mij alleen niet om mooie dunne fondant draadjes te rollen. Ze worden plat, breken af, zijn op sommige stukken dikker dan op anderen en fondant is veel te dik om met mn spuitzak dunne draadjes te draaien..

Iemand tips?

If it fits in a toaster, i can cook it!

Re: fondant kettinkje, hoe doen jullie dat?

Daar hebben de meeste van ons een sugar gun voor! ideaal!

Groetjes Natasja!

Ik zou zeggen, sugargun aanschaffen  :Y  :Y
Er zijn weken dan doe ik daar niks mee, maar andere weken, zoals gisteren toen ik een lussenstrik wilde maken met randjes erlangs ben ik heel blij dat ik hem heb.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

4

Ja, inderdaad met de sugargun

Om fondant gelijkmatig uit te rollen kun je er ook een stokje ervoor leggen van de juiste dikte  Dan rol je het stokje en je sliertje fondant tegelijk. (dus tussen de fondant en het stokje zit ruimte zodat het er niet aan plakt.)
De fondant wordt dan even dik als het stokje.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik vind het moeilijk om het zo uit tel leggen.

Groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

5

Ik heb het idee dat dit me weer geld gaat kosten  :Y  ..
Zo'n sugar gun aanschaffen dan maar..

@Jolanda; Jouw idee ga ik voor deze keer proberen :) aangezien ik niet a la minute zo'n ding tevoorschijn kan toveren..

If it fits in a toaster, i can cook it!

6

Sharissa schreef:

Ik heb het idee dat dit me weer geld gaat kosten  :Y  ..
Zo'n sugar gun aanschaffen dan maar..

@Jolanda; Jouw idee ga ik voor deze keer proberen :) aangezien ik niet a la minute zo'n ding tevoorschijn kan toveren..

Het kost geld inderdaad en dat hield mij in het begin tegen maar ik ben zó blij dat ik het gedaan heb, ik gebruik hem onderhand bij elke taart die ik maak en hij is echt elke cent waard!
Niet de kleigun kopen van de Pipoos, die heb ik héél snel weer verkocht  :lol:

Groetjes Melanie

7

Of wat ook schijnt te werken: bij de apotheek vragen naar zo'n plastic spuitje  :).

O.a. Cupcake pop mold, strasslint, bling bling taarttoppers, cupcake doosjes, legoblokjes mold, paarse spiral rolling pin, Hello Kitty, op www.cupcakes-taart.nl

8

Of slierten rollen met je smoother, dan worden ze veel gelijkmatiger en breken minder snel!

Never give up on things that make you smile......

9

Ik heb inmiddels een sugar gun, maar ik heb ook heel veel lijntjes met een smoother gerold en dat gaat heel erg goed. Het duurt alleen wat langer.

10

weet iemand toevallig hoe je het oplost dat je lijntje net te kort is die uit de sugergun komt? hoe werk je dat weg?

alvast bedankt

11

Ladydjogirl schreef:

weet iemand toevallig hoe je het oplost dat je lijntje net te kort is die uit de sugergun komt? hoe werk je dat weg?

alvast bedankt

Het lijntje opnieuw maken zodat het wel lang genoeg is?  :think:

12

tja klinkt logisch maar lukt me niet hahah :o