1

Onderwerp: emmer fondant

hoe lang is het nog houdbaar als het al open is, ik koop meestal 1 kg, maar zat te denken om een emmer te kopen, maar geen idee hoelang het nog houdbaar is als het open is.

Re: emmer fondant

tot de houdbaarheidsdatum :Y meestal 6 a 9 maanden geloof ik

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Goed afdekken, dan is het heel lang te bewaren (minimaal maand of 6-8 ,wat wil je ook anders met zoveel suiker erin ;-))

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

4

En wat ik zelf dan doe is de vijf kilo in pondjes verdelen en die pondjes goed in huishoudfolie verpakken en terug in de emmer, om uitdrogen van de fondant te voorkomen iedere keer dat die emmer open gaat.

Groetjes Melanie

Doosch schreef:

En wat ik zelf dan doe is de vijf kilo in pondjes verdelen en die pondjes goed in huishoudfolie verpakken en terug in de emmer, om uitdrogen van de fondant te voorkomen iedere keer dat die emmer open gaat.

met de dozen marsepein doe ik dat inderdaad ook :Y Heb echt gemerkt dat dat een hoop scheelt qua smaak en uitdrogen :Y
Bij fondant die ik dat niet, maar als ik de volgende keer chocofondant bestel ga ik dat ook doen, die wordt zoooo snel hard :( lag ws ook aan de batch, dat wel...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Doosch schreef:

hele stomme vraag misschien, maar past het dan nog wel terug, of moet je heeel goed proppen?

I never met a calorie I didn't like....

7

Ik maak er een soort langwerpige 'broodjes' van en dat past net.
En zou het zijn dat ik er eentje over heb dan doe ik die in zo'n ziploc zakje en leg die op de emmer.
Maar een pondje pak ik al snel als ik een taart van 20cm bekleed dus wat dat aangaat vind ik het alleen maar handig :)

Groetjes Melanie