1

Onderwerp: eerste stapjes.....

......in de wondere wereld van taartdecoratieland. Al verschrikkelijk verslaafd aan het forum en al haar leden die zulke prachtige dingen plaatsen en zo vriendelijk reageren en iedereen helpen om ook tot mooie resultaten te komen.
Ik zou het leuk vinden als jullie even naar mijn eerste frutsels willen kijken en natuurlijk zijn tips, reacties en kritiek meer dan welkom.

taartje voor mijn lief Ferry, die muziekfreak is en waar ik al 10 jaar verliefd op ben  :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OYI8OBKC.jpg

Voor een medebestuurslid van de WMO raad die net papa was geworden. Hoorde het een paar uur voor de vergadering, dus snel iets maken dan toch....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TWZBDFY3.jpg

Taartje voor vrienden. Stroopwafelcake lekkerrrrr

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T4JMXICE.jpg

nieuwjaar... had de wijzers verkeerd om gezet hahaha

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFJ6CV3H.jpg

voor op de kersttafel.. zag er echt gezellig uit

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3N8V6U4G.jpg

eerste marsepeinroos... wel trots maar inmiddels werk ik echt liever met fondant.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E76Z33PW.jpg

Allemaal bedankt voor het kijken!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

2

Re: eerste stapjes.....

Ontzettend mooie en fave "frutsels"  :thumb:
Diep respect  :Y

Ik zie geen frutsels hoor, maar hele mooie en goed gelukte creaties! ;)

Cupcake rookie
bekijk mijn creaties op: www.petite-sweet.blogspot.com

4

Bedankt voor jullie reacties.
Het is echt heel fijn om te lezen wat een ander
van je creaties vind en dan zeker van mensen
met een "geoefend oog" :-)

5

wow! dat ziet er zeker niet slecht uit!! erg mooi allemaal!! :thumb:

6

super!

7

Wat een mooie parade! Sta je open voor opbouwende (kritische ) woorden?

Met zoete groet! Akire

8

ja natuurlijk sta ik open voor kritische woorden. Ik leer graag en zet daarom de foto's ook hier neer omdat er dan eerlijk gereageerd kan worden en ik het mee kan nemen in de volgende "stapjes"

9

Wow, wat mooi ! Ik vind je rozen echt prachtig ! Enne... die schoentjes heb je in een paar uur in elkaar geknutseld? Wauw !  Prachtige creaties hoor !

Groetjes, Conny

10 Laatst bewerkt door Akire (26-01-2011 16:29)

Ok. Fijn dat je wilt leren en openstaat voor opmerkingen. De taartjes zien er mooi uit en er zijn een paar kleine verbeterpunten, volgens mij dan... zei de gek  :D

Bij de eerst getoonde taart, daar staat de taart op zilverfolie. Al geeft het op zich een mooi contrast met de donkere taart toch met fotograferen van een taart is het een absolute No Go. Het zilverpapier reflecteert lichtdeeltjes naar de taart waardoor er deuken lijken te zijn (die er in het echt helemaal niet zijn), dus doe je jouw taart te kort.

Met het fotograferen van taarten gebruik je liefst geen flitser, belicht je de taart met een paar extra lampen zodat er geen schaduwen zijn of zet de taart in volledig daglicht. Positioneer de taart pal voor de camera die op een statief staat. Zo veranderen de verhoudingen niet. Taarten van bovenaf of schuin gefotografeerd lijken kleiner of scheef. Probeer alleen de taart op de foto te krijgen, geen stoelen, tools of andere afleiders.  Zo krijgt de taart alle kredieten waar het recht op heeft. Maar het allerbelangrijkste is: geen glimmende zaken onder een taart.

Voor wat betreft jou cc's. Persoonlijk zou ik het rondje onder de decoratie net wat groter maken zodat je geen cake meer ziet. Dat staat netter en richt de aandacht beter op de mooie decoratie. En die ligt er echt op!

Probeer de blaadjes bij jouw rozen - die overigens prachtig zijn - net zo levensecht te maken als de rozen. Dus dunner uitrollen en misschien de randjes dusten en laten opdrogen in een wat natuurlijker manier. Gewoon een stukje zilverfolie opfrommelen en eronder leggen tijdens het drogen. Het blaadje neemt dan een wat natuurlijkere vorm aan.
Als je alle blaadjes ongeveer even dun wilt uitrollen, bevestig dan een elastiekje aan het uiteinde van je rolling pin. Je rolt de fondant/marsepein dan nooit dunner want de dikte van het elastiekje houdt dat tegen. Wel niet te snel stoppen met uitrollen anders wordt het nog te dik of dikker dan de anderen.

Hoop dat je er wat aan hebt. T'is goed bedoelt en als je nog vragen hebt dan zal ik dat graag beantwoorden.

Groetjes en vooral doorgaan met het maken van mooie dingen!

Doei.

Met zoete groet! Akire

11

Ben je nu toch boos? Had ik m'n mond maar gehouden... of kan je er toch wat mee?

Met zoete groet! Akire

12

Heel mooi allemaal! Ik vind die schoentjes zo ontzettend leuk! :D

13

Neeeeee natuurlijk ben ik niet boos haha. Gewoon even weinig tijd gehad om te reageren. Ik ben blij met alle tips!
Over de fotografie begrijp ik heel goed. Het zijn eerste dingen en was eigenlijk alleen maar bezig om alles vast te leggen en niet aan gedacht om ze te plaatsen. Het zilver zal ik zeker in de gaten houden, al zullen het nooit studiofoto's worden.
De rozen maak ik inmiddels ook anders en met dunnere blaadjes. Heb ook wat foto's verzameld zodat ik beter naar de verdeling kan kijken.
Blijkbaar hebben de mensen er veel vertrouwen in want ik heb mijn eerste opdracht binnen. Dit terwijl ik er totaal niet naar op zoek was. Ben nu bezig met twee puzzels (eerste keer) van bakugan en van die tollen, kan ff niet op de naam komen. Heel spannend! Ik snij alles uit met een hobbymesje en dat gaat prima. Enige wat ik moeilijk vind is als ik de randen een beetje rond af wil laten lopen naar beneden, dan lukt dat niet helemaal, dus vraag me af hoe jullie dat doen?

Dus... Bedankt akire en anderen voor de tips, ik ben en blijf er blij mee.

14

Dat doe je met de bol-tool. Kijk ook eens bij de how to's die je via de index kunt benaderen. Er zijn heel wat how-to's over puzzelen en anders... een workshopje? of freubeldagje?

Suc6

(ben blij dat je toch niet boos bent - pfweee)

Doei.

Met zoete groet! Akire

15

Hoi
Zit nog even te kijken bij jouw creacties (ik ben van dat Reiki taartje, haha). Voel een soort van verbondenheid door de chinese tekens, grapje.
Maar zie hier net een stroopwafel taartje staan. Klinkt echt heel lekker.
Hoe doe je dat?
Ik gebruik altijd mix voor moscovisch gebak, doe je daar dan iets doorheen ofzo ?

Taart niet op glimmende ondergrond zetten, heb ik ook ondervonden bij mijn laatste taartje. Ziet er erg mooi uit, maar op de foto, lijkt het net of je taart bobbelig is.
Groetjes

16

maasje schreef:

Hoi
Zit nog even te kijken bij jouw creacties (ik ben van dat Reiki taartje, haha). Voel een soort van verbondenheid door de chinese tekens, grapje.
Maar zie hier net een stroopwafel taartje staan. Klinkt echt heel lekker.
Hoe doe je dat?
Ik gebruik altijd mix voor moscovisch gebak, doe je daar dan iets doorheen ofzo ?

Taart niet op glimmende ondergrond zetten, heb ik ook ondervonden bij mijn laatste taartje. Ziet er erg mooi uit, maar op de foto, lijkt het net of je taart bobbelig is.
Groetjes

Het stroopwafeltaartje is gemaakt van de mix uit de webshop van hier. Heb er taart en cc's mee gemaakt. Heerlijk vinden we het!
De taarten waren niet bobbelig, denk dat dat zo lijkt door het dusten en manier van foto nemen. Al moet ik wel zeggen dat de onderkanten van mijn taartjes wat naar binnen vallen. Ik draai ze om voor de strakke bovenkant maar dan heb ik altijd dat het wat naar binnen loopt onderaan. Ook bak ik in pme pannen, die zijn wat afgerond.
Groetjes terug :-)

17

Oh sorry, bedoelde met "lijkt het net of je taart bobbelig is" niet jouw taart, maar mijn eigen taart. Baalde een beetje van de foto met die zilveren ondergrond, maar vond het wel heel sjiek staan, die zilveren ondergrond. En toen zag ik dat hier ook toevallig staan, dus reageerde daarop.  :o

Wat jij hebt met de naar binnenvallende onderkant heb ik ook, maar vind het ook wel wat hebben, toch.

Waarmee heb je de stroopwafel taartjes gevuld. Ga iig de mix ook bestellen. Lijkt me wel wat.

Groetjes

18

Ik heb de stroopwafeltaartjes niet gevuld. Aan de ene kant omdat ze al flink smaak van zichzelf hebben en aan de andere kant wist ik gewoon niet wat erbij zou passen.
Nu zou ik misschien dulce de leche erin doen, of iets anders met caramelsmaak. Maar het is al zo zoet.
Er zitten stukjes stroopwafel in de mix.