Ok. Fijn dat je wilt leren en openstaat voor opmerkingen. De taartjes zien er mooi uit en er zijn een paar kleine verbeterpunten, volgens mij dan... zei de gek
Bij de eerst getoonde taart, daar staat de taart op zilverfolie. Al geeft het op zich een mooi contrast met de donkere taart toch met fotograferen van een taart is het een absolute No Go. Het zilverpapier reflecteert lichtdeeltjes naar de taart waardoor er deuken lijken te zijn (die er in het echt helemaal niet zijn), dus doe je jouw taart te kort.
Met het fotograferen van taarten gebruik je liefst geen flitser, belicht je de taart met een paar extra lampen zodat er geen schaduwen zijn of zet de taart in volledig daglicht. Positioneer de taart pal voor de camera die op een statief staat. Zo veranderen de verhoudingen niet. Taarten van bovenaf of schuin gefotografeerd lijken kleiner of scheef. Probeer alleen de taart op de foto te krijgen, geen stoelen, tools of andere afleiders. Zo krijgt de taart alle kredieten waar het recht op heeft. Maar het allerbelangrijkste is: geen glimmende zaken onder een taart.
Voor wat betreft jou cc's. Persoonlijk zou ik het rondje onder de decoratie net wat groter maken zodat je geen cake meer ziet. Dat staat netter en richt de aandacht beter op de mooie decoratie. En die ligt er echt op!
Probeer de blaadjes bij jouw rozen - die overigens prachtig zijn - net zo levensecht te maken als de rozen. Dus dunner uitrollen en misschien de randjes dusten en laten opdrogen in een wat natuurlijker manier. Gewoon een stukje zilverfolie opfrommelen en eronder leggen tijdens het drogen. Het blaadje neemt dan een wat natuurlijkere vorm aan.
Als je alle blaadjes ongeveer even dun wilt uitrollen, bevestig dan een elastiekje aan het uiteinde van je rolling pin. Je rolt de fondant/marsepein dan nooit dunner want de dikte van het elastiekje houdt dat tegen. Wel niet te snel stoppen met uitrollen anders wordt het nog te dik of dikker dan de anderen.
Hoop dat je er wat aan hebt. T'is goed bedoelt en als je nog vragen hebt dan zal ik dat graag beantwoorden.
Groetjes en vooral doorgaan met het maken van mooie dingen!
Doei.
Met zoete groet! Akire